TP Vision, licentiehouder van de merken Philips TV & Sound, heeft zich voor de komende drie jaar als partner verbonden aan Beeld en Geluid.
Als eerste concrete stap in dit partnerschap “bouwt” TP Vision mee aan het nieuwe Mediamuseum door het uit te rusten met hypermoderne LED schermen. De overeenkomst werd vandaag ondertekend tijdens Dutch Media Week in Beeld en Geluid.
TP Vision is het bedrijf achter de bekende consumentenmerken Philips TV en Philips Sound. Sinds 2012 ontwikkelt het bedrijf alle Philips-televisies en Philips-audioproducten zoals hoofdtelefoons en soundbars van design tot productie, marketing en distributie.
Beeld en Geluid heeft een rijke collectie aan radio- en televisietoestellen door de jaren heen. Door de samenwerking met TP Vision kan het instituut niet alleen het verleden maar ook de innovatieve toekomst laten zien in audiovisuele apparatuur en daarmee de invloed ervan op de mediacultuur in Nederland.
Martijn Smelt, Chief Marketing Officer TP Vision: “Philips is sinds de komst van televisie tot de dag van vandaag integraal onderdeel van het verleden, heden en toekomst van de mediabeleving in Nederland. In 1951 hadden 500 huishoudens een Philips TV in huis. Vandaag de dag zijn dat er 13,3 miljoen, gemiddeld twee televisies per huishouden. Het is geweldig dat wij samen met Beeld en Geluid ons verhaal uit het verleden en de innovaties van de toekomst kunnen vertellen bij de ontwikkelingen in het medialandschap en het media-onderwijs in Nederland.”
Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid, vult aan: “Wij zijn trots en vereerd dat wij als instituut niet alleen het eerste Philips televisietoestel het ‘Hondenhok’ uit 1949 in ons archief bewaren, maar de komende jaren ook de laatste innovaties van een high tech bedrijf als TP Vision aan ons museumpubliek mogen tonen. Zo vertellen wij samen het verhaal over hoe ontwikkelingen in de technologie ons mediagebruik en onze media-ervaring gestuurd hebben.”