Sponsors blijven Concertgebouw trouw

Robeco en Menzis verlengen hun samenwerking met het Concertgebouw met respectievelijk vijf en twee jaar.

Robeco en het Concertgebouw zullen in 2008 de samenwerking bij de Robeco Zomerconcerten met vijf jaar verlengen. Daarmee vormt dit muzikale zomerevenement de langstlopende gesponsorde culturele samenwerking in Nederland.
Menzis, sinds seizoen 2007-2008 sponsor van Het Zondagochtend Concert, verbindt zich voor de komende twee seizoenen opnieuw aan deze succesvolle concertreeks.

Voor het de eigen programmering van het Concertgebouw voor komend seizoen hebben zich reeds 26 bedrijven verbonden aan een serie of een concert. 70% van de inkomsten van de eigen programmering wordt bijeengebracht door middel van kaartverkoop, 30% door sponsoring.

De bedrijven die het concertseizoen 2008-2009 financieel ondersteunen zijn: Accenture; Akzo Nobel; Amsterdam Topstad; Booz Allen Hamilton; BT; Corporate Express; Corus Nederland BV; Deloitte; EDS; Egon Zehnder International; Fugro N.V.; Houthoff Buruma; ING; KLM; Koninklijke Wegener NV; KPMG; Lehman Brothers; Marsh; Menzis; Meyer Bergman B.V.; Moët Hennessy Nederland B.V.; Rabobank; Robeco; Schroder Investment Management; The Boston Consulting Group; TNT.

"De programmeringstichting is een volledig private culturele instelling die geen overheidssubsidie ontvangt", aldus Het Concertgebouw. "De bijdragen van het bedrijfsleven in de vorm van sponsoring zijn van vitaal belang bij het realiseren van de programmering.

Foto: Het Concertgebouw / Hans Roggen