De Nederlandse Boekenbon wordt de eerste hoofdsponsor van hebban.nl, de grootste lezerscommunity van Nederland en Vlaanderen. Vanaf 1 januari 2025 verbindt dé cadeaukaart voor lezend Nederland zich voor minimaal twee jaar aan het platform. De lezerscommunity, bestaande uit een website, een app en een sterke aanwezigheid op sociale media, is sinds 2021 onderdeel van de CPNB.
De Boekenbon was al partner van de Hebban Reading Challenge, met bijna vijftigduizend deelnemers de grootste leesuitdaging van Nederland. Ook werkten beide partijen al intensief samen bij de shortlist en de bekendmaking van de Boekenbon Literatuurprijs. Vanaf 2025 zal de aanbeveling ‘De Nederlandse Boekenbon is supporter van lezerscommunity Hebban’ op elke pagina van de website en in alle nieuwsbrieven terugkomen.
Eveline Aendekerk, directeur Stichting CPNB: "Ik ben trots en blij dat Boekenbon hoofdsponsor van Hebban is geworden. Met de inzet en toewijding van Boekenbon wordt Hebban nog meer de lezerscommunity van én voor het gehele boekenvak." Sanne Muijser, directeur Nederlandse Boekenbon: "Lezen is een cadeau en dat is niet automatisch voor iedereen weggelegd. Een belangrijke doelstelling van de Boekenbon is het bevorderen van het lezen in Nederland. Wij zijn daarom blij dat wij als hoofdsponsor deze bijdrage kunnen leveren aan het uitbreiden en versterken van de Hebban lezerscommunity."
Eind december start de Hebban Reading Challenge gericht op het populaire goede voornemen om meer en vaker te willen lezen in het nieuwe jaar. De in september gelanceerde Hebban App waarin leeschallenges kunnen worden aangegaan, helpt lezers hierbij en geeft ze de mogelijkheid om zelf ook challenges te organiseren met het gezin, vrienden of collega’s. In het tweede kwartaal van 2025 lanceert Hebban een volledig nieuwe website. Deze vervangt de huidige website die elf jaar geleden is ontwikkeld..