Rijksmuseum en KPN maken vandaag bekend dat zij hun partnership met 3 jaar verlengen. KPN steunt als ICT-provider het Rijksmuseum in zijn ambitie om hét vernieuwde, state-of-the-art culturele instituut te zijn in binnen- en buitenland.
In dit kader levert hoofdsponsor KPN naast een jaarlijkse financiële bijdrage alle diensten op het gebied van telefonie, dataverkeer en dataopslag voor het Rijksmuseum.Zo maken de museumgidsen gebruik van KPN groene iPads voor hun rondleidingen.;Verder host KPN de veel geprezen en technisch zeer onderscheidende website van het Rijksmuseum (www.rijksmuseum.nl). Op deze website wordt de unieke collectie van het museum voor een zo groot mogelijk publiek toegankelijk gemaakt.
Als hoofdsponsor van de tentoonstelling Late Rembrandt (2015) heeft KPN er met de website www.kpn.com/rembrandt voor gezorgd dat de hele wereld deze eenmalige tentoonstelling online kan bekijken. Zo is Gregor Weber, Hoofd beeldende kunst Rijksmuseum, te zien in rondleidingen met vier bekende Nederlanders. Ook is een aantal werken van Rembrandt gedigitaliseerd en ''tot leven gewekt'' met behulp van innovatieve ICT technieken.