© Philippe Vogelenzang

Rembrandt x G-STAR: Twee Nederlandse iconen uit verschillende tijdperken

Op uitnodiging van Museum Rembrandthuis stapt opnieuw een Amsterdamse grootheid in de voetsporen van Rembrandt. Na het enorme succes van het tijdelijke tattoo-atelier van Schiffmacher & Veldhoen in 2023, vertaalt modemerk G-STAR Rembrandts vakmanschap op een vernieuwende manier naar denim. Geïnspireerd door Rembrandts etstechniek en zijn iconische zelfportret uit de museumcollectie, heeft het ontwerpteam van G-STAR de nieuwste lasertechnologieën gecombineerd met experimenten op diverse soorten denim. Zo brengt G-STAR een eerbetoon aan eeuwenoude ambacht, op een innovatieve manier.

Gwenda van Vliet, Chief Brand Officer G-STAR: “Dit bijzondere project biedt ons de mogelijkheid om Rembrandts unieke werkwijze op een moderne manier te vertalen en hem onder de aandacht te brengen bij een jongere doelgroep wereldwijd. In samenwerking met het Museum Rembrandthuis hebben we zijn iconische zelfportret verwerkt in de denimcollectie. Wij geloven dat kunst de kracht heeft om werelden te verbinden en op een creatieve manier samen te brengen. Deze collectie is daar een fantastisch voorbeeld van."

Milou Halbesma, directeur Museum Rembrandthuis: “Het huis van Rembrandt was al in de zeventiende eeuw een creative hub. Alles draaide hier om creativiteit, vernieuwing en vakmanschap. We zijn trots op onze samenwerking met het wereldmerk G-STAR, dat groot geworden is in Amsterdam, net als Rembrandt. Met hun innovatieve variatie op Rembrandts etstechniek voegen ze een prachtig hoofdstuk toe aan Rembrandts huis als het Huis van Vakmanschap.”

De tentoonstelling 'Etched Denim' is te zien in Museum Rembrandthuis van 2 november 2024 t/m 5 januari 2025.

Gelijktijdig met de tentoonstelling lanceert G-STAR een exclusieve collectie. Deze bestaat uit twee denim jackets, twee jeans, een shirt en een parka. De unisex collectie is beschikbaar vanaf 31 oktober in geselecteerde G-STAR stores en op g-star.com.

Voor de campagne van deze bijzondere collectie koos G-STAR voor een unieke setting: verschillende locaties binnen het historische Museum Rembrandthuis, waar Rembrandt zelf ooit werkte.