Rabobank Heerenveen en Museum Belvédère gaan een verbintenis aan voor drie jaar. De bank treedt gedurende deze periode op als hoofdsponsor van twee grote tentoonstellingen en wordt ook betrokken bij andere projecten.
De twee bijzondere projecten waaraan Rabobank zich verbindt zijn Contre l’Oubli – tegen het vergeten in het voorjaar van 2020 en Arranged Reality – art from a virtual era in het najaar van 2021. Contre l’Oubli – tegen het vergeten wordt georganiseerd in het kader van 75 jaar vrijheid en omvat werk van de Joodse kunstenares Edith Auerbach (1899-1994) en een groot familieportret dat kunstenaar Frank Lisser (1958) opdroeg aan zijn moeder en haar Joodse ouders, ooms en tantes.
De tentoonstelling Arranged Reality organiseert het museum in nauwe samenwerking met Indietopia en speelt in op de nieuwste ontwikkelingen binnen de game-industry. Museum Belvédère zal in de sponsorperiode 2020-2022 bij de genoemde projecten speciale acties ontwikkelingen voor relaties en klanten van de Rabobank. Dankzij het partnerschap kan het museum ook het gewenste randprogramma bij de tentoonstelling Contre l’Oubli realiseren. Zo wordt op vrijdagavond 15 mei de De dochter van Meijer in het museum opgevoerd door Pauline Broekema en The Amsterdam Consort, een voorstelling met muziek naar het succesvolle boek Het uiterste der zee van Pauline Broekema.
Rob Lijzenga van de Rabobank verheugt zich op een vruchtbare samenwerking: “Museum Belvédère is een prachtig museum waar bezoekers heel laagdrempelig door de wisselende exposities uitgedaagd worden anders naar de wereld te kijken, daarom verbinden wij ons van harte aan dit museum’. Han Steenbruggen van Museum Belvédère noemt de nieuwe sponsorovereenkomst een geweldige opsteker. ‘Het stelt ons in staat twee belangrijke projecten optimaal vorm te geven en de betekenis ervan in gezamenlijkheid uit te dragen.”
Op de foto: Han Steenbruggen (links), directeur-conservator van Museum Belvédère en Rob Lijzenga (rechts) directeur bedrijven van de Rabobank.