PwC wordt partner World Press Photo

PwC wordt Nederlandse partner van de World Press Photo Foundation.

De komende drie jaar zullen PwC en World Press Photo hun partnership invullen met als leidraad de gedeelde positionering als trust & high quality label. Rond de opening van de flagship tentoonstelling in De Nieuwe Kerk en het World Press Photo Festival, beide in april, wordt de activatie van de partnership gestart.

World Press Photo verhuist deze maand naar het Westergasfabriekterrein waar het een publiek toegankelijke plek opent voor culturele evenementen en educatie over persvrijheid. Ook gaat de organisatie meer nadruk leggen op zijn Amsterdamse afkomst.
“Bij World Press Photo denken mensen niet meteen aan Amsterdam’, zegt directeur ontwikkeling Jan Meddens. “We zijn in 45 landen aanwezig, maar we zijn in 1955 aan het Leidseplein gestart. En Amsterdam is natuurlijk een hartstikke sterk merk.”

Op het Westergasterrein komt een World Press Photo House. Dat zal gedeeltelijk open zijn voor het publiek en draait vooral om educatie. Dat publiek kan variëren van fotografen tot schoolklassen. Zo zijn er plannen voor een kinderclub, een winkel, foto-exposities en andere culturele activiteiten. Het publiekshuis is mogelijk gemaakt door een gift van 1,2 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij. Ook uitgeverij ThiemeMeulenhoff is partner.

Op 11 april worden op het terrein van de Westergasfabriek de winnaars van World Press Photo 2019, waarvoor een kleine 80.000 foto’s zijn ingezonden, bekendgemaakt. Daarna begint daar het bijbehorende tweedaagse festival. De nieuwe wereldtour van de expositie van de internationale persfotowedstrijd begint traditiegetrouw in de Nieuwe Kerk Amsterdam, op 13 april.