Mercedes-Benz is in ieder geval nog tot en met juli 2016 naamgevend hoofdsponsor van de Fashion Week Nederland in Amsterdam. Dat laat Peter Zijlstra, Manager Marketing & Brand Communication Mercedes-Benz Cars, desgevraagd aan Sponsorreport weten.
De vraag was actueel omdat Mercedes-Benz zich na vijf jaar wel terugtrekt als naamgevend hoofdsponsor van de New York Fashion Week. Ook de modeweken in Berlijn en Sydney worden niet meer door het automerk gesponsord.;De reden waarom het automerk zich in New York terugtrekt is niet bekend. Maar een woordvoerder van het bedrijf ontkent met klem dat ‘de relatie met mode eindigt’. Hij voegt eraan toe dat het bedrijf de mode-industrie wereldwijd steunt omdat mode en design twee belangrijke factoren zijn binnen het bedrijf.;In Nederland blijven de komende vier edities van de Fashion Week dus in ieder geval door Mercedes-Benz ondersteund.
De Fashion Week Amsterdam vindt plaats van 16 tot en met 26 januari. Behalve Mercedes-Benz als hoofdsponsor zijn ook Vodafone, Marie Claire, L'Oreal en Zalando partners van het mode-event.