Lexus en ABN AMRO hoofdsponsors Creative Heroes Award

Lexus en ABN AMRO zijn de hoofdsponsors van de Creative Heroes Award, een nieuw Nederlands initiatief. Het is een prijs die de kracht van creativiteit beloont en daarmee de menselijke factor centraal stelt.

Lexus moedigt met het hoofdsponsorschap van de Creative Heroes Award in Nederland creatief talent aan. Jeroen van Oostveen (Architectenweb, Archello en Materia) en Guus van Maarschalkerweerd (Design Connector) willen met hun initiatief niet zozeer het design als eindresultaat belonen, maar de creativiteit, het proces en de mens hierachter.
‘Celebrating creative minds’, zoals Van Maarschalkerweerd het omschrijft. "En dat een echt designmerk als Lexus hieraan zijn naam wil verbinden, geeft aan dat er een breed draagvlak is om creativiteit, innovatie en ondernemerschap te stimuleren.”

De Creative Heroes Award kent de volgende hoofdcategorieën: architectuur, interieur, product en Next Generation, met prijzen voor onder andere: ‘Beste Start-up’ (gesponsord door Lexus) en beste ‘Co-Creation’(gesponsord door ABN AMRO). Juryvoorzitter is Gesina Roters, medeoprichter van design- en strategiebureau Day. De uitreiking is op 29 juni 2017, inschrijven kan opwww.creativeheroesaward.com.

"Lexus staat voor onderscheidend design, craftmanship en een gepassioneerd oog voor detail", aldus het automerk. Lexus beweegt zich regelmatig buiten de automotive sector, zoals jaarlijks op ’s werelds grootste designbeurs ‘Salone del Mobile’ in Milaan. Lexus is als luxury brand initiatiefnemer van de internationale Lexus Design Award, een onderscheiding voor beginnende designers – waar ook ter wereld – die dit jaar voor de vijfde keer zal worden uitgereikt.
ABN AMRO ondersteunt als ''Partner van de toekomst'' ook talent op designgebied. De bank is al een aantal jaren hoofdsponsor van de Dutch Design Week;in Eindhoven.