Het Rijksmuseum heeft vanaf 1 januari een nieuwe hoofdsponsor. Het museum van Nederland en de toonaangevende ICT- en telecomleverancier KPN hebben zich voor drie jaar aan elkaar verbonden.
KPN gaat het museum daarbij zowel financieel als met innovatieve producten ondersteunen. Sinds vorig jaar was KPN al de officiële ICT-partner van het Rijksmuseum. KPN is de vierde hoofdsponsor van het museum, naast ING, BankGiro Loterij en Philips als founder.
Op zaterdag 13 april opent het volledig vernieuwde Rijksmuseum zijn deuren voor het publiek. Als hoofdsponsor draagt KPN bij aan de technologische en communicatieve wensen van het Rijksmuseum. Hierbij moet worden gedacht aan een aantal producten en diensten in het museum, maar ook aan dataverkeer, data-opslag en mobiele en vaste telefonie. Het bedrijf sluit nauw aan bij de strategie van het Rijksmuseum om een vernieuwend, state-of-the-art cultureel instituut te zijn voor de wereld.
Wim Pijbes, hoofddirecteur Rijksmuseum: ''De missie van het Rijksmuseum om mensen, kunst en geschiedenis te verbinden krijgt nu met KPN de ideale partner.''