Vanuit een gedeelde passie voor kunst, natuur en design bezegelen autofabrikant Hyundai en het Van Gogh Museum het achtste jaar van hun partnership met de inzet van twee elektrische auto’s gehuld in details van meesterwerken van Van Gogh. Door op een duurzame manier de kunst en het verhaal van Vincent van Gogh naar mensen toe te brengen, wil Hyundai bijdragen aan de toegankelijkheid van het museum dat dit jaar zijn vijftigjarig bestaan viert.
Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum: ‘Je verjaardag vier je natuurlijk samen met trouwe vrienden. We zijn ontzettend blij dat we ook in ons jubileumjaar op de steun van Hyundai kunnen rekenen. We trekken met de gewrapte elektrische auto’s van Hyundai het land in om onze verjaardag geheel in stijl te vieren."
Duurzaamheid en toegankelijkheid zijn voor zowel Hyundai als het Van Gogh Museum belangrijke thema’s. Onderdeel van het langdurige partnership zijn de twee volledig elektrische, in Van Goghs meesterwerken gehulde, Hyundai’s waarmee het museum mensen door het hele land kan inspireren met het leven en de kunst van Vincent van Gogh. In dit voor het Van Gogh Museum zo belangrijke jubileumjaar worden de elektrische Hyundai’s extra vaak ingezet. Ook zal dit jaar de vierde editie van de Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day worden georganiseerd waarop activiteiten worden georganiseerd om mensen, voor wie een bezoek aan een museum niet altijd vanzelfsprekend is, met de wereld van Vincent van Gogh in verbinding te brengen.
JP Lee, president en CEO van Hyundai Motor Nederland: ‘Als succesvol merk in elektrische auto’s is het belangrijk voor ons een band te hebben met een van de bekendste musea van Nederland, dat gedreven is om duurzaam te zijn, nu en in de toekomst. Wij ondersteunen het team van het Van Gogh Museum met twee 100 procent elektrische auto’s, die voor de gelegenheid volledig zijn gehuld in de twee meest iconische kunstwerken van Van Gogh: Amandelbloesem en Zonnebloemen."
Behalve de jaarlijkse Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day ontwikkelt het Van Gogh Museum ook educatieve activiteiten voor diverse doelgroepen. Hyundai maakt tevens de Koreaanse vertaling van de MultiMediaTour en de Koreaanse museumgids van het Van Gogh Museum mogelijk.
Op de foto: JP Lee, president en CEO van Hyundai Motor Nederland en Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum bij de Hyundai IONIQ 5 gewrapt met het iconische werk Amandelbloesem (1890) van Vincent van Gogh. (Foto: Jelle Draper)