Houthoff verlengt het hoofdsponsorschap van Nationale Opera & Ballet per 1 januari 2021. Het advocatenkantoor en het cultuurinstituut verbinden zich voor een nieuwe periode van minimaal 1,5 jaar aan elkaar.
"Niet alleen zijn wij blij met onze samenwerking met de internationale top gezelschappen, wij zien het ook als onze verantwoordelijkheid om juist nu de continuïteit van de podiumkunsten in het geding is, onze steun te blijven geven." aldus Edward de Bock, Managing Partner bij Houthoff.
Sinds 2018 zijn Houthoff en Nationale Opera & Ballet aan elkaar verbonden. Beide partijen kijken terug op een succesvolle samenwerking in de afgelopen 3 jaar, waarin het raakvlak tussen de culturele en juridische wereld voor bijzondere initiatieven en evenementen zorgde. Voor het verlengde sponsorschap is het de ambitie om de samenwerking verder te verdiepen en elkaar als partijen nog meer te versterken in expertise.
“We zijn enorm verheugd dat Houthoff heeft besloten zich ook voor de komende tijd aan ons te verbinden. Houthoff onderstreept hiermee nog eens extra het belang van kunst en cultuur in Nederland en daarbuiten. Juist in de coronacrisis is het bijzonder dat zij dit besluit nemen en kunnen wij alle steun goed gebruiken. We hebben al veel mooie initiatieven samen mogen invullen en zijn voornemens om dat in de komende 1,5 jaar weer op vernieuwende wijze met elkaar vorm te geven.” aldus Sophie de Lint, directeur De Nationale Opera en Ted Brandsen, directeur Het Nationale Ballet.
Houthoff is de eerste hoofdsponsor van Nationale Opera & Ballet sinds de fusie van het theater in 2013. De sponsorovereenkomst is digitaal ondertekend door Edward de Bock, Managing Partner en Elisabeth Houtman, Head of Marketing bij Houthoff, Ted Brandsen, directeur Het Nationale Ballet en Sophie de Lint, directeur De Nationale Opera.
Foto header: Nico Alsemgeest (gemaakt vóór de coronacrisis)