Heineken N.V. heeft een driejarige sponsorovereenkomst gesloten met het Van Gogh Museum in Amsterdam.
Axel Rüger, directeur van het Van Gogh Museum: ‘Wij zijn er trots op om onze organisatie te verbinden aan een merk dat, net als het Van Gogh Museum geworteld is in Amsterdam, maar wereldwijd een enorme impact heeft.’
Met deze sponsorovereenkomst slaan twee Nederlandse iconen de handen ineen om ervoor te zorgen dat cultuur- en bierliefhebbers zowel van de kunstwerken van een van Nederlands beroemdste kunstenaars aller tijden als van hét iconische internationale premium bier kunnen genieten. Het commitment reikt verder dan alleen een donatie: Heineken N.V. zal ook haar belangrijkste merk Heineken inzetten voor specifieke Van Gogh-producten en activiteiten in het Van Gogh Museum.
Jean-François van Boxmeer, bestuursvoorzitter en CEO van Heineken N.V., stelt: ‘Als partner van het Van Gogh Museum steunen wij als bedrijf het unieke cultureel erfgoed van Amsterdam, de thuishaven van ons bier. Met trots verbinden we dan ook onze onderneming en ons merk aan een museum dat een bestemming op zich is geworden. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking.’
Axel Rüger, directeur van het Van Gogh Museum: ‘Net als het Van Gogh Museum, spreekt Heineken een jonge en gepassioneerde doelgroep aan die met plezier in het leven staat. Dankzij de steun en betrokkenheid van Heineken kunnen wij onze toegankelijkheid in de vorm van ons nieuwe entreegebouw vergroten en ook de activiteiten voor onze bezoekers en fans wereldwijd nog verder uitbouwen.’
Heineken breidt met de sponsoring zijn aanwezigheid in de Amsterdamse museumsector uit. De brouwer is al partner van het Rijksmuseum en De Hermitage.