Vanaf 1 januari 2007 ondersteunt Heineken International de tentoonstellingen in de Hermitage Amsterdam. Het contract is gesloten voor een periode van vijf jaar.
Heineken steunt de Hermitage Amsterdam om een bijdrage te leveren aan de culturele samenleving van Amsterdam. Verder verkrijgt Heineken het schenkrecht in de Hermitage Amsterdam. De sponsoring ondersteunt tevens de relatie van Heineken met Rusland, waar Heineken actief is met tien brouwerijen.
Eind 2008 zal de Hermitage Amsterdam haar deuren openen. In de monumentale 17de eeuwse Amstelhof zullen tentoonstellingen te zien zijn, samengesteld uit de rijke collecties van het Staatsmuseum de Hermitage in Sint-Petersburg en andere Russische musea.
De exploitatie van de Hermitage Amsterdam wordt mede mogelijk door de founder BankGiro Loterij, hoofdsponsor Fortis Bank en de sponsors KPMG, Fugro, AON Artscope, BAM en Heineken. De renovatie en herinrichting van het gebouw wordt mogelijk gemaakt door de Staat der Nederlanden, de Provincie Noord-Holland, Gemeente Amsterdam en de BankGiro Loterij.