Heineken is voor een periode van drie jaar nieuwe sponsor van het Rijksmuseum. Het wereldwijde biermerk wordt daarmee de preferred supplier voor bier van het Rijksmuseum.
Het museum krijgt in april een Groot Café in het entreegebied (Atrium) en vanaf volgend jaar een restaurant en nog een café in de Philipsvleugel. In totaal gaat het om 500 zitplaatsen waar gasten uit binnen- en buitenland na bezoek aan het museum kunnen genieten van een kleine (café) en een grote (restaurant) kaart, met lokale producten. In de tuin komt een van de mooiste terrassen van Amsterdam met ca. 100 zitplaatsen. Gedurende 365 dagen per jaar zal ook hier Heineken-bier worden geschonken aan de verwachte 2 miljoen jaarlijkse bezoekers van het museum.
René Hooft Graafland, Lid van de Raad van Bestuur/CFO van Heineken N.V.: ‘Het Rijksmuseum en Heineken zijn wereldwijd twee van Nederlands bekendste en meest geliefde merken. De heropening van het Rijksmuseum in april en het 140-jarig bestaan van het Heineken-merk in 2013 vormen een mooie aanleiding om deze twee Nederlandse iconen nu samen te laten werken.’
Wim Pijbes, hoofddirecteur Rijksmuseum: ‘Het museum van Nederland schenkt Heineken aan bezoekers uit de hele wereld.’
Heineken is ook hoofdsponsor van De Hermitage. De officiële opening van het museum vindt plaats op 13 april 2013. Andere sponsors van het Rijksmuseum zijn onder meer AkzoNobel, Baker & McKenzie, JT International Company en Pon Holdings BV. Philips is Founder, hoofdsponsors zijn ING, de BankGiro Loterij en KPN.