Sensodyne slaat de handen ineen met het Mauritshuis

Haleon, een wereldleider in consumentengezondheid, weet een bijzondere interactie tussen wetenschap en kunst samen te brengen met het Mauritshuis. Als nieuwe projectpartner van het museum toont Haleon Nederland hoe hun tandpastamerk Sensodyne zich inzet voor de bescherming en het behoud van zowel gevoelige tanden als de collectie van het Mauritshuis. Deze samenwerking benadrukt de precisie en expertise die essentieel zijn bij tandherstel en kunstrestauratie, die verder tot leven wordt gebracht in een speciale campagnevideo.

Eén op de twee volwassenen ervaart in de loop van hun leven tandgevoeligheid, wat kan leiden tot pijn bij blootstelling aan bepaalde prikkels (bijv. koude of warme temperaturen). Sinds 1961 biedt Sensodyne verlichting bij tandgevoeligheid, en in de afgelopen jaren hebben de experts van Sensodyne hun innovatieve Clinical Repair* tandpasta met NovaMin-technologie ontwikkeld, die een beschermende laag over het glazuur vormt. Om het belang van mondgezondheid en de innovatie achter Sensodyne Clinical Repair te onderstrepen, werkt Sensodyne samen met de kunstrestauratie in het Mauritshuis, het toonaangevende Haagse museum met een wereldberoemde collectie Nederlandse 17de-eeuwse schilderkunst. Het proces van tandenpoetsen en herstellen is namelijk vergelijkbaar met hoe een restaurator een schilderij reinigt en beschermt.

Net zoals de maker van Sensodyne blijft investeren in wetenschappelijk onderzoek en tandherstel, blijft het Mauritshuis innoveren in conserverings-, restauratie- en onderzoekstechnieken. Dagelijks werkt een team van restauratoren in hun atelier aan onderzoeken en het restaureren van schilderijen. Zowel Haleon als het Mauritshuis benadrukken het belang van zorg, expertise en langdurig onderzoek ter bescherming van waardevolle objecten

Marco Dorigo, General Manager Benelux van Haleon: “Bij Haleon streven we naar voortdurende innovatie om beter aan de behoeften van consumenten te voldoen. Door deze samenwerking onderstrepen Haleon en het Mauritshuis de grote zorg en expertise die nodig zijn om waardevolle objecten te beschermen, of het nu gaat om het herstel van het gebit bij gevoelige tanden, of om het behoud van cultureel erfgoed. Deze nieuwe campagne stelt ons in staat om onze innovatieve Sensodyne Clinical Repair, die binnen twee minuten begint met het herstellen van gevoelige tanden,op een verrassende manier te introduceren aan de Nederlandse consument. Ik ben ontzettend trots op het harde werk dat iedereen in deze unieke samenwerking heeft gestoken!”

Kristel van der Linden, Hoofd business development Mauritshuis:“Kunst en wetenschap vormen samen verrassende verbindingen. De afgelopen maanden hebben we gezien hoe twee schijnbaar uiteenlopende werelden toch nauw met elkaar verweven zijn. Deze unieke samenwerking inspireert ons om grenzen te verleggen en nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Deze samenwerking biedt ons een nieuwe manier om mensen te inspireren met een kijkje achter de schermen.”