Eye Filmmuseum in Amsterdam en Koninklijke Grolsch hebben voor de komende vijf jaar een samenwerkingsovereenkomst getekend. Per 1 januari 2024 is Grolsch de exclusieve bierleverancier van Eye Filmmuseum. Grolsch steunt al decennialang de filmcultuur in Nederland. Eye en Grolsch delen een liefde voor vakmanschap, samenzijn en duurzaamheid.
Eye Filmmuseum is verheugd een nieuwe partner te kunnen omarmen die op het gebied van duurzaamheid diverse ambitieuze stappen durft te nemen. Zo is de Grolsch-brouwerij al grotendeels van fossiele energie overgeschakeld naar duurzame energie, werd vorig jaar een nieuwe krat geïntroduceerd die voor 98 procent gemaakt is uit oude kratten en zet de brouwer ook op maatschappelijk gebied duurzame stappen met een eigen vrijwilligersprogramma voor medewerkers.
Bregtje van der Haak, directeur Eye Filmmuseum: ‘Vakmanschap is een gedeelde waarde voor Grolsch en Eye Filmmuseum. Ook delen wij een grote liefde voor film. Dat Grolsch een van de meest duurzame brouwerijen van Nederland is, is voor ons een pluspunt. Wij zijn dan ook buitengewoon trots op deze samenwerking en verheugen ons om samen het feest van de film te vieren.’‘
"'Vakmanschap is meesterschap’. Die Grolsch-leus is ook van toepassing op Eye Filmmuseum, dat via diverse onderwijsprogramma’s en traineeships filmtalent in alle facetten stimuleert. Daarnaast is deze spreuk ook van toepassing op de rijke collectie van Eye, het nationale filmisch erfgoed, waar films met veel passie en kennis worden gerestaureerd, geconserveerd en gedigitaliseerd."
Remco van der Meer, Sales Lead bij Grolsch: ‘Grolsch is al jaren nauw betrokken bij de Nederlandse filmcultuur. Wij zijn dan ook erg trots op de samenwerking met Eye Filmmuseum. Grolsch en Eye vinden elkaar niet alleen in de passie voor het vakmanschap, maar ook in het delen van betekenisvolle ervaringen. We kijken erg uit naar alles wat deze samenwerking te bieden heeft!’
Foto: Eye / Corinne de Korver