Fujifilm Europe is corporate sponsor geworden van het BredaPhoto Festival dat dit jaar plaatsvindt van 5 september tot 21 oktober. Op maandag 28 mei werd dit met de ondertekening van een sponsorovereenkomst bekrachtigd.
De samenwerking zal beide partijen verbinden met als doel elkaars merk te versterken. Naast een financiële bijdrage biedt het partnership voor het festival nieuwe mogelijkheden voor het printen van foto’s voor het festival. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Fujifilm-producten voor educatieve projecten, zoals de Fujifilm Instax camera’s. De samenwerking wordt ook ingezet voor het International Talent Program voor Young Professionals en in de Masterclass voor amateurfotografen.
Fujifilm is van oorsprong een fotografisch producent van fotopapier en offsetplaten. Fujifilm maakt hoogwaardige soorten fotopapier en beschikt over de meest geavanceerde printtechnieken. Fujifilm is tevens ontwikkelaar van nieuwe succesvolle producten zoals de INSTAX-camera, die momenteel een grote hype is onder jongeren.
Richard van den Bergh, Business Manager Photo Imaging Products: "Met het festival vergroten wij ons speelveld en bereiken we op een andere manier een nieuwe generatie. Voor het printen op papier en het tastbaar maken van beeld is de belangstelling groeiende. Fujifilm wil zich bewust richten op een internationaal publiek. Het partnership met BredaPhoto past in die ambitie.”
BredaPhoto Festival is met meer dan 80.000 bezoekers het grootste fotofestival van Nederland. Fotografen uit de hele wereld roemen het festival om zijn kwaliteit. Het festival toont werk van meer dan 55 topfotografen uit binnen- en buitenland en biedt een podium aan jong talent. Het festival staat bekend om zijn verrassende exposities die zowel binnen als buiten op diverse locaties in de stad te zien zijn. Er wordt een uitgebreid programma aangeboden met rondleidingen, lezingen, events en workshops.
Theo Andriessen, zakelijk leider BredaPhoto Festival: "Wij voelen ons gesterkt dat een wereldmerk als Fujifilm zich aan ons festival verbindt. Zulke partnerships bevestigen onze internationale naam en ambitie. Naast de financiële component van dit partnership zijn ook de specialistische kennis en de contacten van Fujifilm voor ons van grote waarde."
Op de foto: Richard van den Bergh van Fujifilm en Theo Andriessen van BredaPhoto leggen de samenwerking vast in een overeenkomst. Op de achtergrond Marjorie van Geenhuizen (hoofd Sponsoring BredaPhoto) en Bart Straatman (voorzitter Stichting BredaPhoto).