Eye Filmmuseum wil wereldwijd toonaangevend zijn in de wijze waarop film binnen een museale context wordt bewaard en getoond. Eye presenteert film als kunst, vermaak, cultureel erfgoed en maatschappelijk document. Hierbij is de digitale presentatie steeds belangrijker geworden. Voor hun digitale doorontwikkeling heeft Eye nu een partner gevonden in Bravoure.
Bravoure geeft strategisch advies over de nieuwe website van Eye, waarmee het publiek en de professionals nog beter bediend kunnen worden. Bravoure is een digital-first strategisch bureau uit Amsterdam dat gespecialiseerd is in digital design en complexe content platformen voor onder andere de culturele, event- en sportindustrie.
De keuze voor Bravoure is gemaakt op basis van hun vertaling van het merk Eye naar een digitale visie, die naadloos aansluit bij de ambities van Eye. De nieuwe digitale omgeving helpt de bezoeker meer te ontdekken en te ervaren, om zo de museale functie van Eye te versterken. Het doel is de behoefte van de klant centraal te stellen, meer betekenisvolle interactie te stimuleren en een positieve digitale ervaring te bieden die bijdraagt aan een merkvoorkeur voor Eye.
Marjolijn Bronkhuyzen, Sectormanager Marketing & Communicatie Eye Filmmuseum: “Wij hebben unaniem gekozen voor Bravoure als full-service bureau. Zij gaan naast het design en development van onze website ook strategisch advies geven op basis van hun brede ervaring met andere culturele instellingen. Als museum willen we graag context bieden, verdieping geven en onze expertise delen. Dit doen we uitgebreid in het museum, maar deze klantreis willen we ook digitaal op een intuïtieve manier gaan aanbieden. Wij geloven dat Bravoure de beste partij is om onze digitale doorontwikkeling te realiseren.”
Anthony Thissen, oprichter Bravoure, zegt: “Wij zijn trots om samen met Eye Filmmuseum invulling te kunnen geven aan hun digitale doorontwikkeling. Tegenwoordig moeten organisaties verstand hebben van zowel data en technologie als merkstrategie en creativiteit. Een geïntegreerd proces die ongeveer alle interne afdelingen beïnvloedt. Door onze ervaring met consumentenplatformen voor Amsterdam Dance Event, Internationaal Theater Amsterdam en Paradiso weten we goed waar organisaties als Eye mee geholpen zijn tijdens deze veelal complexe digitale vraagstukken.”