Accountants- en adviesorganisatie EY en Dutch Design Foundation sluiten voor drie jaar een partnerovereenkomst. De internationale dienstverlener maakt onder andere de Dutch Design Award mede mogelijk die tijdens de Dutch Design Week in oktober wordt uitgereikt.
EY sloot eerder dit jaar een overeenkomst met het Nederlands Film Festival. ‘De samenwerking met Dutch Design Foundation past goed in onze sponsorstrategie. EY gelooft dat kunst en cultuur een essentiële bijdrage leveren aan het doorgronden van wat er speelt in de samenleving. Designers tonen nieuwe invalshoeken aan en verbinden mensen met de oplossingen en producten die zij ontwikkelen’, stelt Jeroen Davidson, voorzitter raad van bestuur van EY In Nederland. EY verbindt zich specifiek aan de Dutch Design Awards, een van de labels van de Dutch Design Foundation en wordt naamgever van de DDA x EY Award die tijdens de DDA Award Night op 27 oktober 2022 wordt uitgereikt. Daarnaast ondersteunt EY de winnaar met een geldprijs en een op maat gemaakt coachingtraject.
Igor van Hooff, Business Director DDF: ‘Building a better working world, de missie van EY. Het zou zomaar onze eigen missie kunnen zijn. Ik sta de trappelen om dit samen te gaan doen. Let’s make that work!’
Frederiek Dijkstra, projectleider Dutch Design Awards: ‘EY draagt met deze prijs bij aan het ondernemerschap van ontwerpers en daarmee aan de impact die design kan hebben.’
ABN AMRO heeft de sponsoring van de Dutch Design Week beeindigd. ABN AMRO begon in 2009 als partner en was sinds 2011 hoofdsponsor van Dutch Design Week in Eindhoven.