ECI Letterenloop: nieuwe naam, nieuwe sponsor

De Letterenloop, het jaarlijkse populaire hardloopevenement in Haarlem en Bloemendaal, heeft in online boekenclub ECI een hoofdsponsor gevonden voor de komende drie jaar.

Het jaarlijkse evenement voor en door schrijvers, boekenvakkers en lezers weet daardoor zijn toekomst verzekerd. Het evenement vindt plaats op zondag 7 juni.

"Voor ons was meteen duidelijk dat ECI een logische hoofdsponsor is voor de Letterenloop. Met de loop vragen wij aandacht voorlezen in Nederland, net als ECI. Dankzij deze sponsoring kunnen wij ons ook de komende jaren blijven inspannen voor Run4Schools. Deze organisatie zet zich in om kinderen in de townships in Zuid-Afrika een beter bestaan te geven, door ze via in- en naschoolse activiteiten te helpen hun talent op het gebied van sport, dans en muziek te ontwikkelen”, aldus Marion Hoff, voorzitter van het bestuur van de Stichting Letterenloop.

Ook Josja Zijlstra, directeur van ECI, ziet veel raakvlakken: "ECI is er voor liefhebbers van boeken. Om hier invulling aan te geven werken wij graag samen met partners als de Letterenloop. Dat de Letterenloop zich ook inzet voor Run4Schools ervaren wij als een bonus.”

ECI is een online boekenclub die sinds 1967 het lezen van boeken in Nederland stimuleert en toegankelijk maakt door deze met 20 procent korting aan te bieden aan haar leden. Maar ook niet-leden kunnen hun boeken tegen de gewone boekhandelsprijs kopen bij ECI.
De eigenaar van de nieuwe sponsor van de Letterenloop, media- en marketingbedrijf Novamedia, is ook eigenaar van de uitgeverijen Nieuw Amsterdam, Wereldbibliotheek en Bas Lubberhuizen en van boekhandel Scheltema in Amsterdam. Daarnaast is het de bedenker en eigenaar van het Postcode Loterij-format waarmee jaarlijks miljoenen euro’s voor vele goede doelen worden opgehaald.