Douwe Egberts Nederland is vanaf vandaag de nieuwe sponsor van het Rijksmuseum voor een periode van 5 jaar.
De samenwerking tussen het koffie- en theebedrijf en het museum krijgt onder andere vorm door een unieke koffiemelange die Douwe Egberts ieder jaar exclusief voor het Rijksmuseum ontwikkelt. De koffie draagt de naam ‘D.E Dutch Master Blend Rijksmuseum’ en wordt geserveerd in het nieuwe café van het museum. Bovendien heeft Douwe Egberts de restauratie mogelijk gemaakt van het ‘tuinhuis’ in de Rijksmuseumtuinen, een uitgiftepunt voor o.a. koffie en thee na heropening op 13 april.
In de eerste speciale koffiemelange voor het Rijksmuseum is de rijke koffiehistorie en -cultuur terug te vinden. De koffiebonen zijn afkomstig uit Ethiopië en Sumatra, landen waar koffie in de Gouden Eeuw met name vandaan kwam en waar de basis is gelegd voor de Nederlandse koffiecultuur. De ‘D.E Dutch Master Blend Rijksmuseum’ is op termijn tevens te koop in de museumshop en in de D.E Cafés.
Wim Pijbes, Hoofddirecteur Rijksmuseum: "D.E en Rijksmuseum zijn warme merken met een echte Hollandse signatuur. Het museum van Nederland schenkt Douwe Egberts koffie!’.
Wouter Fijnaut, Vice President Core Markets D.E Master Blenders 1753: ‘Wij zijn trots op het resultaat: de rijke werelden van koffie én kunst komen samen in een mooie samenwerking. Douwe Egberts en Rijksmuseum weten door innovatie en blijvende relevantie mensen een bijzondere ervaring te bieden. Beide zijn sterke Nederlandse merken met een internationale uitstraling. Voor ons is deze samenwerking dan ook een logische stap.’