Disney en het Rijksmuseum gaan samenwerken ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van Disney.
Disney en het Rijksmuseum gaan op korte termijn meer details over de samenwerking delen. Op 16 oktober is het exact een eeuw geleden dat de Walt Disney Company werd opgericht. Ter gelegenheid van de verjaardag gaat het bedrijf overal ter wereld bijzondere samenwerkingen aan met belangrijke lokale partijen.
“In het museum is er voor iedereen een verhaal”, stelt Hendrikje Crebolder, directeur development & media van het Rijksmuseum in Trouw. “Door de samenwerking met Disney hopen we dat meer families en kinderen deze verhalen zullen ontdekken en hieruit inspiratie halen, net zoals The Walt Disney Company dat al bijna honderd jaar doet. Denk bijvoorbeeld aan de vele klokken, sleutels, kasten en theepotten in hun iconische films, die zijn geïnspireerd op bekende objecten uit de Europese kunst.”
Het Rijksmuseum werkt al samen met het blad Donald Duck, dat Disney in Nederland onder licentie heeft gebracht bij mediabedrijf DPG Media.