CS Digital Media (CSDM) is een partnership aangegaan met het Van Gogh Museum. Onderdeel van deze samenwerking is dat CSDM haar DOOH-netwerk in de Amsterdamse metro gaat inzetten om het Van Gogh Museum en hun Vincent op Vrijdag programma onder de aandacht te brengen bij jongeren.
Het partnerschip heeft in algemene zin tot doel om meer jongeren te inspireren om het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh te ontdekken in het museum. Het DOOH-netwerk van CSDM is uitermate geschikt om deze doelstelling te behalen, omdat de jonge doelgroep ruim vertegenwoordigd is in de Amsterdamse metro.
Naast het onder de aandacht brengen van tijdelijke tentoonstellingen (zoals Van Gogh aan de Seine die nu in het Van Gogh Museum te zien is) zal via inspirerende uitingen op het DOOH-netwerk van CSDM ook het event Vincent op Vrijdag in de spotlights gezet worden.
Vincent op Vrijdag is een uniek avondprogramma met kunst, livemuziek, dj’s, workshops, rondleidingen en panelgesprekken. Dit (bijna) maandelijkse evenement verlaagt de drempel van een museumbezoek voor jongeren en biedt tegelijkertijd een podium voor lokale talenten, muzikanten, kunstenaars en initiatieven uit Amsterdam en omstreken. De aankomende editie van Vincent op Vrijdag vindt plaats op 24 november. De headliner is niemand minder dan muzikant en producer Sor.
Mark Veenman, COO CS Digital Media: "Door de samenwerking met het Van Gogh Museum kan CSDM op een specifieke en doelgerichte manier de effectiviteit en de mogelijkheden van ons DOOH-netwerk laten zien. Wij weten namelijk dat zich onder de metroreizigers veel jongeren (Millenials en Gen Z) bevinden en dat is precies de doelgroep waar het Van Gogh Museum zich in dit geval op richt."
Emilie Gordenker algemeen directeur Van Gogh Museum: "We zijn ontzettend blij met deze extra zichtbaarheid voor Vincent op Vrijdag en onze prachtige tijdelijke tentoonstellingen. We hopen met het bereik van CS Digital Media een nieuwe generatie bezoekers in het museum te verwelkomen."
Op de foto: Emilie Gordenker, algemeen directeur Van Gogh Museum en Mark Veenman, COO van CS Digital Media. (Foto: David Stegenga).