Het Van Gogh Museum en Canon Europe hebben een nieuw partnership gesloten. Canon zal het museum sponsoren voor een periode van drie jaar.
Daarnaast zet het museum steeds meer in op innovatieve digitale programma’s en instrumenten om wetenschappelijke en educatieve projecten onder de aandacht te brengen van een groot publiek. "Een innovatieve partner als Canon Europe – marktleider op het gebied van digital imaging - kan nuttige kennis en kunde brengen om het museum te ondersteunen bij de verdere ontwikkeling van deze activiteiten. Canon heeft, net als het Van Gogh Museum, een sterke internationale reputatie en een lange staat van dienst. De sponsoring van het Van Gogh museum past geheel in de traditie van Canon’s lange geschiedenis; in het ondersteunen van kunst en cultuur in Europa. Daarnaast heeft het Van Gogh Museum een grote doelgroep van buitenlandse bezoekers. Het museum richt zich met haar presentaties ook nadrukkelijk op het buitenland, zoals Japan, het thuisland van Canon", aldus Canon.
"De match tussen beide organisaties is duidelijk”, zegt Adriaan Dönszelmann, zakelijk directeur van het Van Gogh Museum. "Zowel het Van Gogh Museum als Canon zijn internationale A-merken met een sterke band met Japan. Zoals Van Gogh speelde met licht en kleur, zie ik veel verwantschap tussen wat fotografen doen in hun werk.”
Rokus van Iperen, President & CEO van Canon Europe, Middle East and Africa: "Canon gelooft in de kracht van het beeld en bij het Van Gogh Museum draait alles om de impact die beelden, in het bijzonder schilderijen, hebben op de toeschouwer. Het Van Gogh Museum is niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd een toonaangevend museum. We zijn dan ook erg trots dat we verbonden zijn met een internationaal gerenommeerd instituut en dat we onze expertise aan kunnen bieden op het gebied van digital imaging.”
Op de foto v.l.n.r.Axel Ruger, directeur Van Gogh Museum, Rokus van Iperen, President & CEO Canon Europe, Middle East and Africa en Joop van Boerdonk, Algemeen Directeur Canon Nederland.