Brand Bier is de nieuwe hoofdsponsor van Oerol. Het biermerk neemt de plaats in van Dommelsch.
Samen met de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM)en Rederij Doeksen is de bierleverancier een van de hoofdsponsors van het Terschellings theaterfestival. De organisatie is voor de toekomst nog op zoek naar een vierde hoofdsponsor. Oerol vindt plaats op Terschelling van 15 tot en met 24 juni.
Janneke Staarink, zakelijk directeur van Oerol: "Brand is een creatief merk dat goed bij het merk Oerol past. Het wisselen van hoofdsponsor is een zakelijke afweging geweest, waarbij het imago van Brand en de ambities die zij met Oerol heeft van doorslaggevend belang waren. We verwachten veel van de samenwerking."
Marc Scholten, brandmanager Brand: "Wij zijn er zeer blij mee. Het Oerol-festival heeft een perfecte fit met het merk Brand Bier. Het is een oorspronkelijk en authentiek festival waar wij als oudste brouwerij van Nederland goed bij passen. Bovendien sluit het mooi aan bij onze focus op het sponsoren van culturele festiviteiten. De meest toonaangevende zijn de Parade en Oerol en we zijn trots dat we die allebei aan ons merk kunnen binden."
Andere partners van Oerol zijn Essent, De Walvis, Nomad,Staatsbosbeheer en Flevodruk Harlingen. Het NRC Handelsblad is mediapartner van het festival. Biermerk Dommelsch was de afgelopen 11 jaar hoofdsponsor.