Al sinds 2004 is AXA ART partner van TEFAF Maastricht, de grootste kunst- en antiekbeurs ter wereld met een unieke selectie uit 7000 jaar kunst- en cultuurgeschiedenis. Dit jaar is de overeenkomst met TEFAF voor nog eens drie jaar verlengd.
Op de TEFAF Maastricht, die plaatsvindt van 10 tot 18 maart 2018, staat het thema Art & Lifestyle centraal in de presentatie van AXA ART (lounge 800). Daarmee brengt AXA ART de vervagende grenzen tussen het verzamelen van kunst en andere vormen van beleggingen onder de aandacht. Deze verscheidenheid in investeringen is steeds meer kenmerkend voor een moderne lifestyle.
“De TEFAF maakt telkens opnieuw duidelijk dat de kunstmarkt een wereldwijde markt is, die in toenemende mate raakvlakken heeft met andere luxe verzamelobjecten en lifestyles. Voorbeelden van dergelijke verzamelobjecten zijn klassieke auto’s, sieraden en hoogwaardig vastgoed”, vertelt Kai Kuklinski, CEO AXA ART. Daarom biedt AXA ART, van oudsher wereldwijd toonaangevend specialist op het gebied van kunstverzekeringen, haar klanten tegenwoordig een compleet all-riskpakket. Veel vermogende klanten en verzamelaars willen zich bij één partij verzekeren tegen alle mogelijke risico’s, middels oplossingen die afgestemd zijn op hun individuele eisen en verschillende investeringen, of het nu gaat om beeldende kunst, sieraden of antiquiteiten. “Ik ben bijzonder verheugd dat wij als wereldwijd opererende verzekeringsmaatschappij samen met de TEFAF ook de komende drie jaar een vooraanstaand platform voor verzamelaars wereldwijd kunnen presenteren”, aldus Kai Kuklinski. “Wij delen niet alleen de passie voor kunst en exquise verzamelobjecten, maar ook onze internationale oriëntatie.”
De bezoekers van de AXA ART Lounge wacht een aantrekkelijk programma, met onder meer een inkijkje in de kunstverzameling van AXA ART. Er zijn werken van Julian Opie, Jack Ox en Sonja Lixl te zien. Een van de hoogtepunten is het rondetafelgesprek op zaterdag 10 maart om 15.00 uur over het thema: “Art & Lifestyle – De relatie tussen kunst, design en lifestyle”. Hieraan wordt meegewerkt door Delphine Bellini, Debuty CEO van Schiaparelli, Parijs, Audrey Wisnia, Head of Art Projects abij Lalique S.A., Parijs, Andrew Davies, Surver Manager & Art Expert, AXA ART, Londen en pPresentator: Roman Koidl van fineartmultiple AG, Luzern