AXA Art, de kunstverzekeringspoot van AXA, is de komende drie jaar hoofdsponsor van de kunstbeurs TEFAF Maastricht.
Ulrich Guntram, CEO van AXA Art, zei: "TEFAF is de perfecte omgeving voor AXA Art om onze ondersteuning te laten zien aan de vele kunsthandelaren waarvoor wij werken. Net zoals we dat willen laten zien aan hun klanten en andere kunstprofessionals die dit evenement bezoeken. We zijn zeer verheugd dat we samen kunnen werken met een voortreffelijke beurs als TEFAF."
Paul Hustinx, general manager van The European Fine Art Foundation laat weten dat hij blij is met de kennis die TEFAF binnenhaalt door de samenwerking met AXA Art. "TEFAF is een plek waar internationale kunsthandelaars hun meest bijzondere werk laten zien aan musea en kunstverzamelaars, terwijl AXA Art de kunstenwereld bedient met zijn uitgebreide kennis van kunstverzekeringen en gerelateerde diensten."
TEFAF wordt jaarlijks bezocht door meer dan 70.000 mensen uit de hele wereld. Ongeveer 200 kunsthandelaren uit 14 landen laten op de beurs hun collecties zien. AXA heeft een jarenlange relatie met kunst en kunstinstellingen, varierend van het wereldwijde AXA Art Conservation Project tot de AXA Art Award voor Aziatische kunst in London.
Co-sponsors van TEFAF zijn Aon, Deutsche Bank, Theodoor Gillesen, JP Morgan, KBC, Van Lanschot Bankiers, MeesPierson, Sappi en Volkswagen. De beurs vindt dit jaar plaats van 5 tot 14 maart in het MECC in Maastricht.