Voor de vierde editie van de Arnhem Mode Biennale gaat het modefestival een partnership aan met AkzoNobel.
Als hoofdsponsor stelt AkzoNobel een voormalig fabrieksgebouw aan de Arnhemse Velperweg beschikbaar. Hier wordt onder andere een expositie ingericht die alle zintuigen beroert. Het 10.000 m2 grote gebouw staat momenteel leeg, maar behuisde in het verleden de machinerieën voor de productie van kunstvezels. Het is in dit bijzondere stukje cultureel erfgoed dat de hoofdexpositie van editie 2011 zal plaatsvinden, vormgegeven door Artistiek Directeur JOFF.
Hoofdsponsor en belangrijkste partner van Arnhem Mode Biënnale 2011 wordt AkzoNobel. De grootste verfonderneming ter wereld ziet vele overeenkomsten tussen het festival en haar eigen activiteiten.
Rob Frohn, lid van de Raad van Bestuur: ‘We hebben natuurlijk sterk historische banden met Arnhem, maar er is veel meer waardoor wij en Arnhem Mode Biënnale goed bij elkaar passen. Thema's als innovatie, duurzaamheid, talent en uiteraard kleur spelen zowel in de modewereld als in onze wereld een cruciale rol. Het is een perfecte match voor beide partijen.’
De Arnhem Mode Biënnale werkt voor de editie 2011 met een begroting van 3 miljoen euro. Daarvan is nu de helft binnen, inclusief subsidies van gemeente en provincie en de bijdrage van hoofdsponsor AkzoNobel.
In tegenstelling tot de vorige editie kan het modefestival niet meer terugvallen op een gemeentelijke garantiesubsidie. Bij tegenvallende inkomsten uit sponsor- en fondswerving kan het evenement daarom direct in gevaar komen. De Arnhem Mode Biënnale rekent wel op veel meer eigen inkomsten uit de kaartverkoop dan de vorige editie: drie tot vier ton, in plaats van twee ton in 2009.