Dankzij Adyen wordt er vanaf 1 juni enkel nog digitaal of met pin betaald in het Rijksmuseum – van het Café tot de Rijksmuseumshop. Deze transitie is onderdeel van een langdurige samenwerking tussen het Rijksmuseum en Adyen en stond al op de agenda, maar is door de huidige situatie versneld uitgerold.
In deze digitale transitie wordt ticketverkoop via QR codes binnenkort beschikbaar, zijn er vanaf 1 juni digitale betaalmethodes toegevoegd zoals Apple Pay, en zorgt Adyens risicomanagement systeem voor top level beveiliging tegen fraude en minimalisatie van het aantal chargebacks. Dankzij het opzetten van online risicoprofielen via Adyens betaalplatform is het Rijksmuseum in staat de grote toestroom van online betalingen veilig te verwerken. Het doel van Adyen is om ondernemers van alle grootten te helpen groeien door te ontzorgen op het gebied van betalingen.
Hendrikje Crebolder, directeur Media & Development Rijksmuseum: “Onze partner Adyen biedt een gerenommeerd betaalplatform. Ik ben hen dankbaar voor de kennis die zij hebben en de technologie waardoor onze bezoekers op een goede manier volledig cashless kunnen betalen. In deze periode is dat extra relevant”.
“Deze innovaties brengen verschillende voordelen met zich mee”, vertelt Pieter van der Does, medeoprichter en CEO van Adyen. “Fysiek contact wordt tot een minimum beperkt omdat wachtrijen korter zullen zijn, betalen bij pinapparaten kan nu zonder fysiek contact en bezoekers kunnen via ons platform met vrijwel alle betaalmethoden ter wereld betalen. Dit biedt gemak voor de grote hoeveelheid buitenlandse bezoekers die het museum hopelijk snel weer mag ontvangen”.
Foto John Lewis Marshall /Rijksmuseum