Accenture heeft een vierjarige sponsorovereenkomst afgesloten met Toneelgroep Amsterdam (TA). Het adviesbureau was een tijdje opzoek naar een nieuwe sponsorpartner in de cultuursector nadat medio vorig jaar bekend werd dat Amsterdam RAI geen toekomst meer zag in de internationale kunstbeurs Art Amsterdam.
In ruil voor een financiële bijdrage kan Accenture medewerkers en/of relaties voorstellingen laten bijwonen. De overeenkomst is al op vrijdag 11 januari ondertekend door Anja Montijn-Groenewoud, Managing Director Accenture Nederland, en Ivo van Hove, Directeur van Toneelgroep Amsterdam.
Accenture koos voor Toneelgroep Amsterdam omdat ''het een internationale ambassadeursfunctie vervult voor Amsterdam en een sterke binding heeft met de lokale samenleving."
Montijn-Groenewoud: ''Vanuit maatschappelijke overweging richt Accenture zich wat betreft sponsorprojecten veelal op sport en cultuur. Na jarenlang Art Amsterdam te hebben ondersteund, waren we op zoek naar een nieuwe sponsorpartner. Amsterdam als thuisbasis, internationale allure en een platform voor talent zijn kenmerken van Toneelgroep Amsterdam waar Accenture zich in herkent. Een organisatie die we daarom graag financieel ondersteunen. Vice versa biedt het gezelschap ons incentives en workshops voor onze medewerkers, alumni en relatie-activiteiten voor klanten en partners.
"Toneelgroep Amsterdam is ervan overtuigd met Accenture de juiste partner te hebben gevonden om haar langetermijndoel-stellingen te behalen om ook in de toekomst een zo breed mogelijk publiek van kwalitatief hoogstaande producties te kunnen blijven voorzien", aldus TA in een persbericht. Naast het adviesbureau wordt Toneelgroep Amsterdam ook gesteund door subsidies van het Ministerie van OCW en Gemeente Amsterdam en financiële bijdragen van onder andere Rabobank en Grant Thornton.