ABN AMRO wordt sponsor Rotterdams Philharmonisch Orkest

ABN AMRO verbindt zich per direct als sponsor aan het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Dat kondigde Hans Waege, algemeen directeur van het orkest, vanavond aan tijdens het Nieuwjaarsconcert van de Gemeente Rotterdam.

Het betreft in eerste instantie een tweejarige samenwerking. De band tussen de bank en het orkest is van oudsher zeer hecht. ABN AMRO is al vele jaren lid van de business club, het Gilde, en maakte innovatieve projecten mogelijk als Lord of The Rings Live en het cultureel festival Blown Away voor young influentials.
Beide organisaties zijn internationaal georiënteerde instellingen die in hun vakgebied tot de wereldtop behoren. Het nieuwe sponsorschap moet de kwaliteiten, die zijn gericht op talentontwikkeling, creativiteit en vernieuwing bundelen.

Jacob van der Goot, Voorzitter ANB AMRO Rotterdam: ‘Dit sponsorschap geeft ons de gelegenheid het plezier van het Rotterdams Philharmonisch Orkest te delen met onze zakelijke en particuliere; klanten uit binnen- en buitenland. Het orkest onderzoekt voortdurend de behoefte van zijn publiek. Dat is voor ons relevant.Ook wij kijken continu naar de behoeften van onze klant en veranderen mee met de maatschappij. We hebben een lange traditie met dit internationaal icoon van Rotterdam en zijn er trots op om het met dit partnerschap een vervolg te geven!''

Hans Waege: ‘Het Rotterdams Philharmonisch is zeer verheugd dat organisaties ook in economisch moeilijke tijden blijven investeren in cultuur en de band met het orkest. Dat het gildelidmaatschap van de ABN AMRO nu wordt omgezet in een sponsorovereenkomst is van grote betekenis voor ons. Het helpt het orkest om zich te blijven vernieuwen, nieuwe doelgroepen aan te spreken en muziek op topniveau te brengen – in Rotterdam en Nederland, maar ook in de rest van de wereld.’

Het Rotterdams Philharmonisch Orkest wordt sinds 2005 gesteund door hoofdsponsor GDF SUEZ Energie Nederland.

Foto: Henk Koster/ABN Amro