ABN AMRO en Dutch Design Week hebben hun samenwerking met drie jaar verlengd tot en met de editie van 2019. Vanochtend werd de verlenging bekendgemaakt tijdens de openingsgongslag van de beurs.
ABN AMRO begon in 2009 als partner en is sinds 2011 hoofdsponsor van Dutch Design Week in Eindhoven. Door de verlenging kan in 2019 het tweede lustrum van de samenwerking worden gevierd.
Nieuw dit jaar is dat ABN AMRO een eigen expositie heeft in het Veemgebouw op Strijp S ter gelegenheid van het lustrum van zowel de Masterclass Driving Dutch Design voor jonge startende talentvolle ontwerpers als de hot spots voor jonge kunstenaars. Met de Masterclass ondersteunt ABN AMRO, in samenwerking met BNO en DDW, ontwerptalenten tien maanden lang bij de ontwikkeling van ondernemerschap. Ter afsluiting van het traject presenteren de deelnemers zich tijdens Dutch Design Week. Zij pitchen dan hun plannen aan zo’n 200 potentiële opdrachtgevers en bedrijven. De hot spots zijn kijkdozen die ABN AMRO heeft laten bouwen en waar jonge designers letterlijk een podium hebben. Dat gaat onder curatorschap van Van Eijk & Van der Lubbe. Die twee lustrummomenten zijn bij elkaar gebracht in een eigen expositie van 89 designers in het Veemgebouw op Strijp S. Ook stelt de bank 250 fietsen gratis beschikbaar voor mensen die een passe-partout hebben voor de week.
"Tijdens de Dutch Design Week komen publiek, bedrijven en ontwerpers met elkaar in contact. ABN AMRO organiseert een programma met seminars, presentaties, netwerkevenementen en rondleidingen. Daarmee is de Dutch Design Week voor ABN AMRO een uniek platform om innovatieve ideeën en ondernemerschap te delen", zo laat de bank weten.