Unibet sponsort Nederlands amateurvoetbal

Unibet, onderdeel van het Zweedse Kindred Group en aanbieder van online sportweddenschappen, lanceert vandaag een campagne rondom het amateurvoetbal in Nederland. Met de campagne ‘Unibet. Jouw Teamsponsor’ gaat Unibet Nederlandse amateurverenigingen helpen bij hun professionaliteit en uitstraling.

Unibet wil met deze campagne haar passie laten zien voor de amateursport en met name voetbal.
"De liefde voor ’het spelletje’ gaat verder dan de clubs waar betaald voetbal wordt gespeeld", zegt Unibet in het persbericht. "Want amateurverenigingen vormen overal in Nederland het hart van het voetbal. Daar zetten de nieuwe Frenkies en Virgils hun eerste stappen op het groene gras."

Nederland is een echt verenigingsland. Er zijn 3.000 verenigingen met ruim 21.000 seniorenteams. Maar zelfs in zo’n verenigingsland als Nederland is het geen uitzondering dat een elftal in een bij elkaar gezochte verzameling van clubkleding speelt. Verschillende merken, maten en opdruk. Met geluk speelt iedereen in dezelfde kleur. En als een set compleet is en blijft, is deze vaak toe aan vernieuwing. Een geheel nieuw tenue incl. een shirtsponsor, dat willen we allemaal wel. Daarom geeft Unibet Nederlandse amateurteams een steuntje in de rug. Want met mooie tenues, goeie ballen en een strakke warming-up, sta je vaak al met 1-0 voor. Met 'Unibet. Jouw Teamsponsor' steekt Unibet 50 amateurteams in het nieuw.

De komende jaren heeft Unibet de ambitie om deze campagne groter te maken en in de toekomst ook uit te rollen naar andere teamsporten. Op deze manier laat Unibet haar betrokkenheid en inzet zien bij amateursport in Nederland.

De campagne is ontwikkeld door Triple Double sportmarketing in samenwerking met Voetbalshop.nl en filmproductiebedrijf Blickfänger.

Eerder deze week werd bekend dat Unibet partner van Ajax wordt.