BetCity wordt de nieuwe hoofdsponsor van Fortuna Sittard. In februari van dit jaar werd al een samenwerking wereldkundig gemaakt, waarbij de Nederlandse aanbieder van onder andere sportweddenschappen een plek kreeg op de mouw van het tenue. Met ingang van het seizoen 2022/2023 wordt de samenwerking uitgebreid en maakt BetCity een transfer naar de voorkant van het tenue. Beide partijen zijn een samenwerking voor drie seizoenen overeengekomen.
BetCity volgt bij Fortuna Sittard Hurkmans Groep op als hoofdsponsor, dat intensief bij de club betrokken blijft als Diamond Business partner.
Melvin Bostelaar, CEO bij BetCity is verheugd over het hoofdsponsorschap: ‘Vanaf het eerste gesprek dat we met Fortuna Sittard hadden, voerden openheid en realisme de boventoon! We voelden ons zeer welkom en kijken uit naar het moment dat wij als hoofdsponsor op het shirt staan en samen dit partnership tot een succes gaan maken!’
“We zijn blij dat we eindelijk met dit heugelijke nieuws naar buiten kunnen treden,” aldus een opgetogen Ivo Pfennings, algemeen directeur van Fortuna Sittard. “Vanaf het moment dat we het traject zijn ingegaan hebben we een ontzettend goed gevoel bij BetCity, iets wat gedurende de eerste maanden van onze samenwerking alleen maar sterker is geworden. Dat BetCity al vóór de ontknoping van de competitie het hoofdsponsorcontract ondertekende, is veelzeggend over hoe zij in dit partnerschap staan en het vertrouwen dat ze in de club hebben.”
BetCity krijgt als hoofdsponsor prominente zichtbaarheid in het Fortuna Sittard Stadion. Echter wordt de samenwerking breder getrokken. “Deze overeenkomst gaat voor alle betrokken partijen van meerwaarde zijn, zowel op als buiten het veld. Het geeft ons de gelegenheid om weer de volgende stap te zetten in de verdere professionalisering van de club en draagt bij aan de structurele groei van onze begroting. Het geeft ons tevens de gelegenheid om faciliteiten te verbeteren.”
De supporters worden ook niet vergeten. “Een belangrijke pijler in ons beleid is om de band met onze achterban verder te versterken,” vervolgt Pfennings. “BetCity en Fortuna Sittard trekken hierin samen op in de vorm van sympathieke activaties voor volwassen supporters. Om de samenwerking af te trappen gaat BetCity samen met Fortuna Sittard en haar supporters de (geel-groene) uitstraling van het stadion aanpakken. Meer informatie hierover volgt op zeer korte termijn…”, geeft Pfennings aan.
De merchandisetenues voor het nieuwe seizoen zijn uiteraard voorzien van de nieuwe BetCity-bedrukking, met uitzondering van de kindermaten. BetCity en Fortuna Sittard kiezen ervoor deze positie beschikbaar te stellen voor een lokaal, maatschappelijk doel. Welk doel dat is, zal op korte termijn bekend worden gemaakt.
BetCity maakt sinds oktober 2021 een enorme groei door, die hand in hand gaat met meer zichtbaarheid. Dat vertaalt zich in partnerships met Vitesse, FC Volendam en de FIH. Deze week werd bekend dat Entain PLC, één van de grootste sportsbetting, casino en interactieve entertainment groepen ter wereld, heeft ingestemd met de overname van BetCity. Ook onder andere Bwin, Ladbrokes, Partypoker en Partycasino behoren tot de Entain-Family. Met de overname van BetCity door Entain verwacht BetCity dat het zijn positie verder kan versterken.