UEFA heeft aangekondigd dat Unilever de officiële wereldwijde partner wordt van UEFA Women’s EURO 2025. Het toernooi vindt plaats in Zwitserland, verspreid over acht gaststeden, van 2 tot en met 27 juli 2025.
De samenwerking bouwt voort op Unilevers eerdere sponsorschap van UEFA EURO 2024 en omvat merken uit zowel de Foods- als de Personal Care-divisies. Bekende merken zoals Hellmann’s, Knorr, Dove en Rexona zullen geïntegreerde campagnes opzetten die consumenten bereiken in en rondom de stadions, met als doel de beleving van de fans te verrijken en de betrokkenheid bij het vrouwenvoetbal te vergroten.
Guy-Laurent Epstein, marketingdirecteur van UEFA, benadrukt het belang van deze samenwerking: “Voortbouwend op het succes van onze samenwerking afgelopen zomer, zijn we verheugd om de samenwerking met Unilever voort te zetten voor UEFA Women’s EURO 2025. De steun en interesse in vrouwenvoetbal stijgt snel, en met Unilevers portfolio van voedings- en verzorgingsmerken, dat dagelijks miljarden mensen bereikt, kijken we ernaar uit om de kracht van het spel te vieren en fans wereldwijd te enthousiasmeren.”
Ook binnen Unilever wordt het belang van de samenwerking onderstreept. Robbert de Vreede, General Manager Unilever Foods Europe, ziet een sterke link tussen het evenement en de kernwaarden van Unilever: “We zijn verheugd om partner te zijn van UEFA Women’s EURO 2025, waardoor onze voedingsmerken in contact komen met een groot publiek dat samenkomt om te genieten van een spannende voetbalwedstrijd onder het genot van heerlijk eten. Net zoals een goede BBQ mensen samenbrengt, verenigt voetbal fans in een gedeelde ervaring van passie en kameraadschap. In deze samenwerking creëren we memorabele momenten die het beste van de zomer belichten – lekker eten, goed gezelschap en prachtige wedstrijden.”
Fulvio Guarneri, General Manager Unilever Personal Care Europe, ziet het partnerschap als een kans om Unilevers verzorgingsproducten onder de aandacht te brengen tijdens een belangrijk sportief moment: “Dit is een unieke gelegenheid voor enkele van onze grootste merken om in te spelen op een belangrijk cultureel moment en in contact te komen met miljoenen consumenten die UEFA Women’s EURO 2025 zullen volgen. Dit is een geweldige tijd voor vrouwenvoetbal, en deze samenwerking sluit perfect aan bij onze verzorgingsproducten, die draaien om je schoon en zelfverzekerd voelen en actief deelnemen aan sport. Samen met onze retailpartners bouwen we voort op het succes van het vorige EK voor mannen en brengen we gedenkwaardige campagnes die de kracht van vrouwenvoetbal vieren.”
De UEFA Women’s EURO 2025 is een zestienlandentoernooi dat wordt gespeeld in acht Zwitserse steden: Basel, Bern, Genève, Zürich, St. Gallen, Luzern, Thun en Sion.
Met dit partnership sluit Unilever zich aan bij een indrukwekkende lijst van wereldwijde sponsors, waaronder adidas, Amazon, AXA, Booking.com, EA, Euronics, Grifols, Heineken, Hublot, Just Eat Takeaway.com, Lay’s, PlayStation en Visa. De samenwerking onderstreept Unilevers toewijding aan de groei en zichtbaarheid van vrouwenvoetbal en biedt nieuwe mogelijkheden om met fans en consumenten in contact te komen op en buiten het veld.