TBWA\NEBOKO eerste hoofdsponsor van Prazeres United

TBWA\NEBOKO verbindt zich als eerste hoofdsponsor aan Prazeres United, een voetbalclub voor kinderen in de favela’s van Rio de Janeiro. De samenwerking ontstond na een inspirerende presentatie van oprichter Willem Mulders tijdens Culture Café, TBWA’s eigen podium waar elk kwartaal een andere cultuur centraal staat. Met steun van TBWA\NEBOKO helpt Prazeres United inmiddels 100 kinderen met dagelijkse trainingen en lunch.

Willem Mulders, initiatiefnemer van de club legt uit: “Afgelopen maand ontvingen ze hun eerste paar sportschoenen en een clubshirt – voor sommigen hun allereerste paar schoenen ooit. De wachtlijst van kinderen groeit en er is behoefte aan een beter veld. Door middel van de clubshirts met de boodschap ‘Buy a shirt, change a life’ kan iedereen bijdragen. De opbrengst wordt ook ingezet voor maandelijkse voedselpakketten van deelnemende families.”

Meer dan een voetbalclub

Prazeres United is meer dan een voetbalclub. In de favela’s van Rio, waar armoede en ongelijkheid de norm zijn, biedt de club een veilige plek om te sporten, leren en dromen voor meisjes en jongens tussen 5 en 16 jaar oud. Voetbal is de motor, maar het doel is groter: kansen creëren en perspectief bieden. “Een club als deze heeft directe impact op het dagelijks leven,” zegt Mulders. “Het laat kinderen zien dat de wereld groter is dan hun favela."

Creatieve industrie als aanjager

Voor TBWA\NEBOKO is het partnerschap met Prazeres United een voorbeeld van een krachtig cultureel maatschappelijk initiatief. Rik Ledder, CEO van TBWA\NEBOKO zegt: “We hopen dat dit andere bureaus en bedrijven inspireert om ook bij te dragen. Als creatieve industrie kunnen we samen een groot verschil maken.” Meer weten of bijdragen? Ga naar prazeresunited.com.