BUD partner van Mysteryland droneshow

Afgelopen weekend heeft Mysteryland zijn positie als voorloper in de festivalwereld bevestigd met een adembenemende en ongekende eindshow die bezoekers sprakeloos achterliet. Deze unieke show, ontwikkeld in samenwerking met ‘s werelds grootste biermerk BUD en TWOFIFTYK DRNS (bekend van shows op o.a. Burning Man, Ultra, ADE en de Formula 1 Grand Prix Las Vegas), integreerde 600 drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zang samen in een perfecte choreografie die de grenzen tussen realiteit en virtualiteit liet vervagen.

Dankzij deze creatieve integratie werd het podium niet alleen een visueel middelpunt, maar transformeerde het naar een indrukwekkende 120 meter hoge beleving, iets wat zonder het merkpartnerschap met BUD niet mogelijk zou zijn geweest. Deze eindshow is een prachtig voorbeeld van hoe strategische partnerships, zoals die tussen ID&T en AB InBev, de festivalervaring naar een hoger niveau kunnen tillen. Door middel van creatieve en betekenisvolle integraties wordt niet alleen de beleving van de bezoeker versterkt, maar wordt ook aangetoond hoe een merk op een authentieke manier waarde kan toevoegen aan een evenement. Deze samenwerking sluit naadloos aan op de eerder dit jaar gestarte strategische samenwerking tussen ID&T en AB InBev en benadrukt het belang van dergelijke partnerships in tijden van stijgende kosten voor zowel organisatoren als bezoekers.

Eveline Grimberg, Senior Brand Partnerships Manager Mysteryland: “Begin dit jaar hebben ID&T en AB InBev de ambitie naar elkaar uitgesproken om vernieuwende merkactivaties en marketingcampagnes te creëren voor onze evenementen, waarmee we onze bezoekers onvergetelijke ervaringen willen bieden. We zijn ontzettend trots en dankbaar dat we deze indrukkende, en showtechnisch nooit eerder vertoonde, eindshow samen met BUD hebben ontwikkeld. Zonder deze samenwerking was het niet mogelijk geweest een eindshow van deze proporties aan onze bezoekers mee te geven. We zien dit als een mooi voorbeeld van hoe merken geïntegreerd kunnen worden in onze evenementen en ook als de perfecte afsluiting van een zeer succesvol evenementenseizoen. We kijken er dan ook naar uit om onze samenwerking in de komende jaren verder uit te breiden, met als doel om op een positieve manier te verbinden en het leven te vieren.”

Zonder deze samenwerking was het niet mogelijk geweest een eindshow van deze proporties aan onze bezoekers mee te geven

Eveline Grimberg

Eerder dit jaar maakte ID&T bekend dat het afscheid zou nemen van Heineken en AB InBev op dit moment beter vond aansluiten bij de ambities die zij heeft met hun totale evenementenplatform. "Als het gaat om de integratie van merken op ons platform zien we de ontwikkeling dat het steeds meer gaat van de activatie op de evenementen zelf naar een 360 graden experience integratie waarin de online en social kanalen een steeds belangrijker onderdeel vormen. We verwachten van de merken waarmee we samenwerken dat ze steeds meer toewerken naar die experiental marketing benadering. AB InBev zet daar samen met ons vol op in”, zei Martijn van Daalen, Commercieel Directeur van ID&T.

Experience marketing

Martijn van Daalen: “Met name als het gaat om merkbeleving zien wij dat het bij onze evenementen steeds meer gaat om experience marketing. Het onderdeel zijn van een beleving wordt steeds belangrijker voor de bezoeker. Dat proberen we ook te zoeken in onze samenwerkingen met merken."