Hans Erik Tuijt zal per 1 juni 2022 Heineken International verlaten om zijn eigen bedrijf op te richten. Tuijt zal straks meer dan 33 jaar bij Heineken hebben gewerkt, zowel in Nederland als internationaal.
De afgelopen 15 jaar was Hans Erik Tuijt als Director Heineken Sponsorship verantwoordelijk voor alle global sponsorships van Heineken. In deze functie heeft hij in die periode het sponsorshipportfolio voor zowel Heineken als Amstel getransformeerd. Hij is verantwoordelijk voor het partnership van Heineken met UEFA en de Champions League. Aanvullend werd Heineken ook partner van de Europa League, momenteel wereldwijd het grootste platform in de 0.0 alcoholcategorie. Tuijt liet dit jaar gedurende de pandemie zien dat de Euro 2020 activaties heel goed mogelijk waren, met name op digitaal gebied.
In 2016 stapte Heineken onder leiding van Hans Erik in Formule 1, dat onder andere resulteerde in de geweldige comeback van de race naar Nederland en Zandvoort. Heineken zegt ook trots te zijn op de activaties die Tuijt heeft opgezet rondom de Rugby World Cups, James Bond en het Holland Heineken House, zowel als op de partnerships met Amstel van de Copa Libertadores en Rafael Nadal. Dit jaar verbreedde Heineken zijn sponsorportfolio opnieuw met nieuwe partnerships met de ‘W-series’ in racing en de Women’s Champions League en Women’s Euro 2022 in voetbal.
Omdat Heineken de kennis en ervaring van Hans Erik Tuijt op het gebied van sponsoring zorgvuldig wil bewaren, zal de overgangsperiode naar een opvolger ook na het vertrek van Tuijt doorlopen zodat Hans Erik zijn opvolger goed kan inwerken en adviseren in de specifieke business van sponsoring.
"This announcement is therefore not a farewell, but the start of a new phase", laat Heineken dan ook weten. "A big thank you to Hans Erik for all his hard work, commitment and successes. Please join me in wishing him all the best in his future endeavors."
De opvolger van Hans Erik Tuijt wordt binnenkort door Heineken bekend gemaakt.