Geen Nespresso La Terraza op Lowlands

Nespresso zal dit jaar geen merkactivatie hebben tijdens Lowlands. Daarmee verdwijnt ook La Terraza, een van de opvallendste en mooiste bouwwerken op het festival van de afgelopen jaren, met het beste uitzicht én de beste koffie.

"Na een vruchtbare samenwerking sinds 2019 voelden wij als organisatie de behoefte om nieuwe activiteiten te onderzoeken", laat Rozemarijn Dolman-Plante, brand director bij Nespresso, desgevraagd weten. "Deze beslissing is genomen met het oog op onze voortdurende groei en het streven naar vernieuwing binnen onze organisatie."

"Lowlands heeft ons gedurende de samenwerking veel gebracht. Het festival heeft ons de mogelijkheid geboden om het Nespresso merk te versterken, nieuwe doelgroepen te bereiken en waardevolle ervaringen op te doen. Hoewel we momenteel geen samenwerking met Mojo hebben, sluiten we een toekomstige samenwerking zeker niet uit. We blijven openstaan voor nieuwe mogelijkheden en partnerships die ons merk verder kunnen versterken en onze doelstellingen kunnen ondersteunen."

"We kijken met trots terug op de samenwerking tussen Nespresso en Lowlands", zegt Marcel Surendonk, Hoofd Brand Partnerships bij Mojo. "Het heeft wederom laten zien dat een festival-omgeving een vruchtbare bodem is voor de uitdagende marketingdoelstellingen waar veel merken mee te maken hebben: een festival biedt toegang tot lastig bereikbare doelgroepen die tijd hebben om nieuwe ervaringen op te doen met merken waar ze in het gewone leven misschien minder snel mee in aanraking komen. Nespresso heeft aangetoond dat als je als merk een relevante bijdrage kan leveren aan de ervaring van de festivalbezoeker je snel een (blijvend) plekje in het hart verover."

La Terraza won verschillende marketingprijzen, waaronder een Gouden Giraffe. La Terraza is voor Nespresso ontwikkeld door merkactivatiebureau Kumpany.
“De eerlijke reactie is dat we het natuurlijk ontzettend jammer vinden dat het stopt, maar tegelijkertijd alle begrip hebben voor de aangescherpte strategische koers en de andere keuzes die daarbij horen", zegt Jasper Admiraal, Managing Director bij Kumpany. "Nespresso La Terraza is een zeer succesvol en onderscheidend concept geweest met een hoge waardering van de bezoekers. We hebben hiermee bij uitstek laten zien wat de kracht van merkactivatie is en hoe Kumpany dat aanpakt. We kijken met trots terug op de mooie resultaten die we samen behaald hebben.”

Foto: Floris Heuer