EY en Nederlands Film Festival gaan samenwerken

Accountants- en adviesorganisatie EY en het Nederlands Film Festival (NFF) sluiten een partnerovereenkomst voor drie jaar. De internationale dienstverlener wordt premium partner van het NFF en stelt naast een financiële bijdrage ook haar kennis en netwerk ter beschikking.

"EY gelooft dat kunst en cultuur een essentiële bijdrage leveren aan het doorgronden van wat er speelt in de samenleving", aldus het consultancybureau. "Filmmakers verbreden je venster op de wereld en verbinden mensen met de verhalen die zij vertellen."

EY investeert in het podium dat het NFF biedt aan Nederlandse filmmakers, en ondersteunt opkomend filmtalent in de vorm van de ‘EY Talent Award’ — onderdeel van de NFF Studentencompetitie. De winnaar van de talentaward ontvangt op 26 september een geldprijs voor de volgende filmproductie en een op maat gemaakt coachingstraject.

“Filmmakers houden ons een spiegel voor en leren ons met andere ogen naar de wereld te kijken. We gaan voor een partnership waarbij we in elkaar investeren en van elkaar leren”, aldus Jeroen Davidson, voorzitter raad van bestuur van EY in Nederland.

Silvia van der Heiden, Algemeen Directeur Nederlands Film Festival, is blij met de nieuwe samenwerking. “Talent is noodzakelijk voor nieuwe inzichten. Zowel in de filmsector als in de wereld van financiële advisering. Het is prachtig dat EY het draagvlak vergroot om filmtalent aan te moedigen met de EY Talent Award.”

Het Nederlands Film Festival vindt plaats van woensdag 21 t/m vrijdag 30 september in filmzalen door het hele land en in bioscopen en andere locaties in Utrecht. Op vrijdag 30 september is het Gouden Kalveren Gala waar de jaarlijkse prestigieuze filmprijzen worden uitgereikt.

EY heeft als als doel een bijdrage te leveren aan een beter werkende wereld. Dat doet men niet alleen vakmatig, maar ook door maatschappelijke waarde creëren en oog te hebben voor talent en volgende generaties. Vanuit die filosofie zal EY de komende jaren meerdere initiatieven in de kunst- en cultuursector omarmen. Eerder dit jaar sloot EY ook een partnerovereenkomst met het Holland Festival.

Fotocredit: Almicheal Fraay