Het plantaardige en caloriearme energiedrankje Tenzing gaat een partnership aan met Apenkooi Events en zal daarmee op zestien Apenkooi evenementen te koop zijn, startend komend weekend bij DGTL. Naar de evenementen van Apenkooi komen zo’n 400.000 bezoekers per jaar.
Op het circulair georganiseerde DGTL bestaat het food & beverage aanbod uit plant-based producten en het assortiment van Tenzing sluit daar met hun natuurlijke ingrediënten zoals groene koffie, groene thee, acerola en himalayazout op aan.
“We streven er doorlopend naar om op een duurzame manier aan de behoeften van onze industrie te kunnen voldoen en zijn continu op zoek naar vooruitstrevende oplossingen”, aldus Brian van Vuure, Director Brand Partnerships Development bij Apenkooi Events. “Het is ons streven om van DGTL het meest duurzame elektronische muziekfestival ter wereld te maken en van Apenkooi ’s werelds meest duurzame festivalorganisatie. Bij onze nieuwe kijk op festivals past dus ook een nieuwe kijk op energiedrankjes.”
“Onze gedeelde visie en inzet voor een duurzame toekomst, maakt deze samenwerking met Apenkooi een heel natuurlijke die een super opwindende blik in de toekomst van festivals geeft”, voegt TENZING-oprichter en voorheen hoofd marketing van Red Bull in Europa Huib van Bockel toe. “Hun geloof in Tenzing geeft ons de mogelijkheid om mensen weer te laten geloven in de kracht van de natuur en opnieuw te beleven wat een energiedrankje kan zijn.”