Sprekers UEFA Roadtrip bekend

Het definitieve sprekersprogramma van de Sponsorreport UEFA Roadtrip is bekend. Van vier deskundigen op verschillende terreinen hoor je op het hoofdkantoor van UEFA in een dag alles over de communicatie, marketing, mvo, mediarechten, imago, venue operations én sponsoring van Europa’s grootste voetbalorganisatie.

Maurice Tollenaar is Head of Media Rights & Production Services. Maurice is sinds 2010 werkzaam bij UEFA. Hij is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de mediarechtenstrategie van UEFA’s club en nationale elftallencompetities. Daarnaast zorgt hij er voor dat de rechten verkocht worden in lijn met de gedefinieerde strategie en de juiste relevantie diensten worden verleend aan de broadcasters. Voor UEFA werkt Maurice acht jaar bij het sportmarketing- en rechtenbureau Sportfive. Daar was hij onder andere verantwoordelijk voor de mediarechtenverkoop van UEFA EURO 2008.

Keith Dalton is Head of Football Operations. Keith werkt al zeventien jaar voor UEFA en is in zijn functie verantwoordelijk voor het stadionmanagement en de matchoperations voor alle UEFA competities, waaronder de venue-operations voor de UEFA Champions League en Europa League wedstrijden.

Tim Dignard is sponsorship manager bij UEFA. Tim Dignard is sinds 2016 bij UEFA werkzaam en verantwoordelijk voor de sponsorships van de UEFA club competities UEFA Champions League en UEFA Europa League. Voor UEFA werkte Tim onder andere vier jaar als sponsor manager bij het IOC.

De dag wordt afgesloten door Peter Klomp, Head of Corporate Communications and RESPECT campaign lead. Peter is als ervaren communicatiemanager al jarenlang actief op het scheidsvlak tussen onderneming en sport. Eerst door het managen van verschillende sponsorschappen in het voetbal, het schaatsen en het zeilen. Meer recentelijk door, na jaren actief geweest te zijn in respectievelijk de financiële en de energiesector, te kiezen voor een droomtransfer naar de Europese voetbalbond UEFA. Daar is hij verantwoordelijk voor alle corporate communicatie in een zeer complex stakeholderveld. Afgelopen tijd heeft hij gewerkt aan de #EqualGame-campagne van UEFA die vorig jaar werd gelanceerd.

Deelname aan de UEFA Roadtrip kost 575 euro voor Sponsorreport-abonnees en 625 euro voor niet-abonnees. Inschrijven kan hier.