RTL en SAIL 2025 bundelen de krachten om het miljoenenpubliek van het grootste vrij toegankelijke evenement van Nederland op te warmen voor de komende jubileumeditie. Van 20 t/m 24 augustus 2025 komen Tall Ships uit alle windstreken naar onze jubilerende hoofdstad om vijf dagen verbroedering te vieren op en rond het water. Naast de 750ste verjaardag van Amsterdam vieren we de 10e editie én 50 jaar SAIL. Na de laatste SAIL in 2015 (de editie in 2020 ging vanwege de pandemie niet door) is het verlangen naar het weerzien met de internationale Tall Ships en bemanningen groot. RTL steunt SAIL als Presenting Partner in de publiekscampagne richting augustus 2025.
Ellen van den Berghe, CMO van RTL is blij met de samenwerking: “Na tien jaar kunnen ook wij niet wachten om die indrukwekkende parade aan schepen weer Amsterdam te zien binnenvaren. Zoals de Tall Ships bij SAIL 2025 mensen uit alle windrichtingen bijeenbrengen, zo brengen ook wij bij RTL en Videoland met onze veelbekeken content en platforms mensen van allerlei leeftijden, achtergronden en interesses samen. Daarom voelt het ook zo logisch dat we nu gaan samenwerken en als trotse Presenting Partner bij mogen dragen aan dit bijzondere evenement.”
Casper Schins, Hoofd Marketing van SAIL 2025: “Met het grote bereik van RTL brengen we SAIL 2025 bij een groot publiek onder de aandacht. SAIL keert terug na 10 jaar en we kunnen niet wachten om te zien hoe bezoekers opnieuw betoverd worden door de verbindende kracht van de Tall Ships. Een onvergetelijke ervaring in een uniek decor. Bezoekers zullen RTL bovendien terugzien op het evenement, daarmee wordt een bezoek aan SAIL nóg completer. Hoe bezoekers RTL gaan terugzien op SAIL 2025 maken we in de loop van 2025 bekend."
SAIL 2025 is vrij toegankelijk en als zodanig alleen mogelijk dankzij de steun van partners én de verkoop van zakelijke arrangementen en tickets. Op de kades kunnen de miljoenen bezoekers de schepen bewonderen en ook op het water is SAIL vrij toegankelijk te bezoeken met een eigen boot of sloep. Voor iedereen die SAIL vanaf het water wil beleven zijn tickets voor arrangementen en rondvaarten te boeken op SAIL.nl. De arrangementen voor de zakelijke markt zijn populair: 1/3 is al verkocht! Begin 2025 start bovendien de ticketverkoop van o.a. ‘SAIL On Stage’: vier unieke concertavonden met (inter)nationale topacts. Al deze betaalde activiteiten maken SAIL mede mogelijk. RTL is een belangrijke partner in de marketingcampagne van deze activiteiten.
Als nationaal evenement spreekt SAIL een breed publiek aan: alle leeftijden en culturen uit het hele land komen samen tijdens de vijf dagen verbroedering aan het Amsterdamse IJ. Deze doelgroep is net zo divers en breed gedragen als de kijkers van RTL en de gebruikers van de online RTL-platformen. Samen verwelkomen we de internationale Tall Ships en hun diverse culturen. Bezoekers ontmoeten de bemanning op de schepen en leren over het leven op zee en de cultuur en gebruiken uit het thuisland van de bemanning. Met de Hollandse Vloot en het Nederlands Varend Erfgoed vertellen we bovendien de lokale verhalen die niet voor iedereen bekend zijn. Zo brengen de golven van SAIL 2025 ons dichter bij elkaar, SAIL 2025: United by Waves.