KPN is wederom aan boord als hoofdsponsor van SAIL. In 2025 keert het grootste vrij toegankelijke evenement van Nederland terug voor een driedubbel jubileum: de 10e editie en 50 jaar SAIL, tijdens de 750e verjaardag van Amsterdam. Van 20 t/m 24 augustus komen naar verwachting ruim twee miljoen bezoekers, crewmembers en schippers vanuit de hele wereld samen in onze jarige hoofdstad. ‘SAIL 2025: United by Waves’ staat voor vijf dagen verbroedering langs het IJ, met KPN als hoofdsponsor en onmisbare ‘connectivity-partner’.
De komende jubileumeditie belooft weer een verbindend mega-evenement te worden. Als hoofdsponsor maakt KPN het mogelijk dat de vele bemanningen, de ruim twee miljoen bezoekers en alle fans tijdens SAIL zorgeloos verbonden zijn. Daarnaast verzorgt KPN veilige en snelle onderlinge connectiviteit voor de hele SAIL-organisatie. Onder andere met aanvullende mobiele dekking op en rond het IJ en met de SAIL Social Boot. Waardoor miljoenen bezoekers, op het evenement, thuis of onderweg maximaal kunnen meegenieten van #SAIL2025. Ook in 2010 en 2015 leverde KPN een cruciale bijdrage aan SAIL.
Joost Farwerck, CEO bij KPN: “SAIL2025 gaat over de kracht van onderlinge verbondenheid. Tussen mensen, op en om het water. Het is voor ons daarom een unieke gelegenheid om in dit gebied waar dagelijks honderdduizenden bezoekers komen met onze mensen, techniek en expertise te zorgen voor goede connectiviteit voor iedereen. We kijken ernaar uit om deze bijzondere jubileumeditie van SAIL, tijdens de verjaardag van Amsterdam, te ondersteunen.”
Mitra van Raalten, directeur stichting SAIL Amsterdam: “KPN is een droompartner voor SAIL: duurzaam, innovatief en succesvol verbindend. Het is fantastisch dat KPN wederom aan boord is om de komende jubileumeditie mede mogelijk te maken. KPN zorgt voor een goede verbinding voor de bezoekers, crew én iedereen in de organisatie! Zo werken we samen naar augustus 2025: als schepen vanuit de hele wereld afmeren in onze jarige hoofdstad!”
Naast KPN draagt ook het KPN Mooiste Contact Fonds (MCF) een steentje bij aan SAIL 2025. Mark Versteegen, directeur KPN MCF: "SAIL is van en voor iedereen, en moet dus ook zo toegankelijk mogelijk zijn. Daarom maakt het fonds de zogenaamde 'SAIL Together’-vaarten mogelijk. Tijdens deze vaarten worden ca. 6.000 mensen uitgenodigd, voor wie sociaal contact en een bezoek aan SAIL niet vanzelfsprekend is. Begeleid door 600 KPN-medewerkers, stappen zij aan boord van diverse schepen en maken zij de jubileumeditie vanaf het water mee." Het KPN Mooiste Contact Fonds is met deze deelname een van de Social Impact Partners van SAIL 2025.
SAIL 2025 (20 t/m 24 augustus 2025) wordt georganiseerd door Stichting SAIL Amsterdam. De stichting werd in 1977 werd opgericht na het succes van de eerste SAIL-editie in 1975, ter ere van 700 jaar Amsterdam. In 2025 vieren ze daarom een driedubbel jubileum: 10 edities en 50 jaar SAIL tijdens de 750e verjaardag van onze hoofdstad. SAIL is als grootste evenement van Nederland alleen mogelijk met de hulp van talloze vrijwilligers, partners en sponsoren. Booking.com, Heineken, Sligro, Tommy Hilfiger, Verpact, Heren2 en KPN zijn als Presenting Partners (hoofdsponsor) aan boord. Meer informatie op www.sail.nl of via de SAIL-app, beschikbaar in de verschillende appstores. SAIL 2025: United by Waves.