Merijn Everaarts (Oprichter en CEO van Dopper) en Anniek Mauser (Directeur Duurzaamheid bij Unilever Benelux) hebben hun deelname bevestigd aan het Good is the New Cool-event dat SE Consultancy en Sponsorreport op 12 september organiseren.
Met de toevoeging van Merijn Everaarts en Anniek Mauser is de toch al fantastische line-up van sprekers op het evenement nog indrukwekkender geworden. Op Good is the New Cool staat de toenemende interesse en noodzaak van de grotere bedrijven in Nederland om een authentieke en relevante maatschappelijke rol te vervullen in de samenleving centraal.
Merijn Everaarts zal de openingsspeech verzorgen. Everaarts begon als een ondernemer in de evenement- en marketingbusiness, maar vandaag de dag, heeft hij maar één prioriteit: zijn initiatief voor een betere wereld, Dopper. Dopper is een sociale onderneming die een duurzame waterfles produceert voor (gefilterd) leidingwater om hiermee het plastic afval in de wereld te verminderen. Zijn missie is om bewustwording te creëren over de impact van single-use plastic afval en mensen inspireren om zelf een verandering in gang te zetten. Het aanbieden van een innovatieve productlijn van duurzame design flessen voor drinkwater en de toegang vergroten tot veilig drinkwater voor mensen over de hele wereld.
Anniek Mauser startte ruim 15 jaar geleden bij Unilever als duurzaamheidsexpert. Zij heeft binnen Unilever altijd aan duurzaamheid gewerkt in uiteenlopende bedrijfsonderdelen, van het wereldwijde duurzame landbouwprogramma, het merk Ben & Jerry’s, de wereldwijde ijsdivisie tot haar huidige rol van directeur Duurzaamheid voor Unilever Benelux. Door de jaren heen heeft zij een enorm veranderingsproces gezien. In haar verschillende rollen heeft zij zowel bijgedragen aan de ontwikkeling van het Unilever Sustainable Living Plan, als de huidige uitdaging van het integreren van het Plan in de business en het bijbehorende interne transitieproces om de ambitieuze doelen waar te maken. Partnerships met zeer uiteenlopende en soms verrassende partijen zijn hierbij altijd rode draad geweest. In 2013 werd Anniek Mauser uitgeroepen tot MVO Manager van het Jaar.
Op het event Good is the New Cool staat de auteur, marketeer en schrijver van het gelijknamige boek Afdhel Aziz centraal. In zijn gedreven en inspirerende verhaal staat centraal hoe bedrijven ‘cool’ zijn door goed te doen en daarmee bovendien winst kunnen maken.Naast Aziz en Everaarts zal Lisa Hogg, Marketing Director EMEA bij TOMS, het verhaal vertellen over het innovatieve one-for-one businessmodel van TOMS. Met als titel "How to change the world with purpose driven commerce" vertelt zij in haar keynote hoe TOMS een business heeft opgezet waarbij geven op de eerste plaats staat.
De middag wordt afgesloten met een forumdiscussie over hoe bedrijven de ''lessons learned'' in de praktijk kunnen brengen. In het panel nemen naast Anniek Mauser ook Jeroen Overgoor (Directeur Communicate & Public Affairs Eneco Group) en Mark Versteegen (Directeur Sponsoring KPN) deel.
De kosten voor Good is the New Cool bedragen 225 euro (ex. BTW). Earlybird inschrijvers (voor 1 augustus) ontvangen het boek ''Good is the New Cool'' gratis. Wacht niet en schrijf je nu in want het aantal plaatsen is beperkt. Market like you give a damn!