Subway Restaurants is de nieuwe eSports-partner van Ajax. De retailketen omarmt het domein binnen de club en maakte dit vanavond bekend tijdens de lancering van FIFA 18 in de Official Ajax Fanshop. Subway Restaurants sluit het partnership af voor één jaar, met een optie voor nog een seizoen.
Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, licht de samenwerking toe: "We zijn sinds een aantal maanden in contact met Subway. Ze hebben de ontwikkeling van de virtuele tak binnen Ajax het afgelopen seizoen nauwlettend in de gaten gehouden. Wij zijn trots dat wij nu een partnership zijn aangegaan voor komend seizoen. De eSports-doelgroep is een belangrijke doelgroep voor Subway en daarom wordt de retailketen specifiek partner van dit domein."
Rodger Schoester, senior marketing manager van Subway, kijkt uit naar het nieuwe partnership: "Wij hebben voor een samenwerking met Ajax eSports gekozen, omdat wij graag het merk Subway willen activeren in de doelgroep ‘millennials’ en ‘generatie Z’. Via deze activaties willen we de fans extra plezier laten beleven aan Ajax en het spel. Ajax eSports hanteert zowel nationaal als internationaal een duidelijke strategie waarmee wij ons merk graag willen associëren. We blijven de resultaten van deze samenwerking met Ajax eSports goed analyseren, voor ons is het uiteraard belangrijk dat dit partnership ook een positieve werking heeft op het merk Subway."
Subway is de zesde partner van Ajax eSports. Vandaag werd ook de samenwerking voor het eSports-domein afgesloten met PayPal. Eerder sloten Ziggo, adidas, ABN AMRO en EA Sports reeds een partnership met de virtuele tak van de club.