Pearle Opticiens is per direct toegetreden tot het zakelijk netwerk van PSV als partner van PSV Esports. Beide partijen hebben zich voor de duur van een jaar aan elkaar verbonden en zullen gezamenlijk optrekken om gamende jongeren bewust te maken van de gevolgen van intensief beeldschermgebruik voor de ogen.
Pearle gaat samen met esporters Ali Riza Aygün en Yusuf Ercan jongeren preventieve oefeningen aanreiken die in het teken staan van de 20-20-2 regel: afwisselend 20 minuten dichtbij kijken, tenminste 20 seconden in de verte kijken en twee uur per dag naar buiten.. Oogklachten worden vaak geassocieerd met senioren, maar ook kinderen en jongvolwassenen hebben in steeds grotere mate last van slechtere ogen. Dat wordt mede veroorzaakt door onze huidige leefstijl, waarbij we steeds vaker en langer naar beeldschermen kijken en veel binnen zijn.
“Wij zijn de samenwerking met Pearle aangegaan omdat wij het belangrijk vinden dat jongeren naast het gamen ook goed voor hun ogen zorgen”, zegt Frans Janssen, commercieel directeur van PSV. “We zijn verheugd dat een A-merk als Pearle ons hierbij helpt en onze esporters inzet om gamers te informeren.”
Pearle Opticiens ziet helaas steeds meer jongeren in de winkel komen met klachten als droge ogen, wazig zien, hoofdpijn en andere klachten. “Bij Pearle geven we graag tips om je ogen gezond te houden. Je ogen zijn immers je meest kostbare bezit. Ernstige oogproblemen ontstaan vaak pas op latere leeftijd, maar de kiem wordt gelegd in de jeugd en daarom vindt Pearle het belangrijk om kinderen en jongeren (en hun ouders) bewust te maken van de gevolgen van intensief beeldschermgebruik. Via de samenwerking met PSV Esports kunnen we de jongeren op het juiste moment bereiken”, zegt Bas Nuytinck, Marketing & Digital Directeur van GrandVision Benelux (waarvan Pearle Opticiens onderdeel uitmaakt).
Om aandacht voor ooggezondheid te creëren gaat Pearle het komende jaar via de diverse social media-kanalen van PSV Esports jongeren beter bewust maken van het effect van beeldschermgebruik op je ogen. Een van onderdelen van deze campagne is de Skill challenge. Met deze challenge dagen Pearle en PSV Esports gamers uit om tenminste twee uur per dag naar buiten te gaan en hun voetbal skills te tonen, waarbij zij afwisselend in de verte en dichtbij kijken. Ook worden er oogoefeningen gegeven die de gamers kunnen toepassen wanneer zij voor langere tijd achter een scherm zitten.