Mastercard wereldwijd partner Riot Games

Mastercard heeft een meerjarig sponsorcontract getekend met Riot Games en wordt de eerste wereldwijde partner van League of Legends, de grootste esport ter wereld.

"Esports is een fenomeen dat verder groeit in populariteit, met fans die kunnen wedijveren met fans van ieder ander groot sportevenement in hun enthousiasme en energie”, zei Raja Rajamannar, hoofd marketing en communicatie bij Mastercard. "Ons Priceless-platform is gebouwd op de verbinding met mensen via hun passies. We zijn blij met de mogelijkheden die we kunnen bieden aan de grootste esport ter wereld, zowel bij het gamen als voor de miljoenen League of Legends fans.

"We verheugen ons op de samenwerking met Mastercard in dit baanbrekend partnership dat veel en langdurige waarde kan toevoegen voor onze fans”, zei Naz Aletaha, hoofd esports partnerships bij Riot Games. "Mastercard is een van de eerste wereldmerken die zo’n grote stap in esports zet op een global niveau. We zijn er trots op dat ze de League of Legends esports events gaan ondersteunen, naast al hun belangrijke sport- en entertainmentsponsorships."

Als de exclusieve global payment service partner voor de League of Legends esports events zal mastercard focussen op drie jaarlijkse toernooien: het Mid-Season Invitational, het All-Star Event en het hoogtepunt van alle esports-events, the World Championship. Mastercard zal onvergetelijke priceless ervaringen bieden, naast onsite activaties en verschillende promotionele activiteiten.

Concurrenten
Het meerjarige partnership met Mastercard is een succes voor League of Legends. De game heeft weliswaar meer dan 100 miljoen spelers wereldwijd, maar de concurrenten hebben ook een goed jaar gehad. De Overwatch League debuteerde met partners als HP, Intel en T-Mobile en de finale werd live op prime time uitgezonden door ESPN. Dat was de eerste keer dat het sportkanaal esports zo prominent uitzond. Fortnite heeft het eerste jaar 125 miljoen spelers gehaald.