KPN, de hoofdsponsor van de Eredivisie, verbindt zich vanaf dit seizoen als Official Partner aan de edivisie. Hiermee wordt het partnership herstart; KPN was in de seizoenen 2017-2018 en 2018-2019 ook al Official Partner van de edivisie. Ook H&M is een nieuwe Official Partner van de edivisie
KPN verbindt zich voor twee jaar aan de officiële EA SPORTS FIFA 21-competitie van de Eredivisie en DreamHack Sports Games, met een optie voor een derde jaar en zal onder andere zichtbaar zijn in de gameplay en op de social posts van de edivisie.
KPN is hoofdsponsor van de Eredivisie en richt zich met het Official Partnership met de edivisie nu nog meer op een jongere doelgroep; glasvezel is onder gamers immers ongekend populair. In nauwe samenwerking met de edivisie produceert KPN de komende jaren meerdere content formats voor de edivisie community en gaming liefhebbers daarbuiten. Met edivisiespelers in de hoofdrol worden wekelijks KPN branded items op het edivisie Instagram account getoond en aanvullend biedt KPN campagnematige videoformats van hoge kwaliteit. De hoofdsponsoring van de Eredivisie loopt overigens na dit seizoen af. KPN moet nog een beslissing nemen over een verlenging.
Mark Versteegen, bij KPN verantwoordelijk voor sponsoring: “Als sponsor van de Eredivisie en de KNVB is KPN al jaren intensief betrokken bij het Nederlandse voetbal. Wij steunen de sport in de volle breedte, van de Eredivisie, Oranje en het succesvolle dameselftal tot en met de lokale amateurverenigingen. De sponsoring van de edivisie is een mooie aanvulling op onze voetbalpartnerships waarmee we ook een groot deel van de gamende jongeren bereiken. Esports is namelijk één van de snelst groeiende sportcommunity's ter wereld. Met ons supersnelle en stabiele glasvezelnetwerk en 5G gaat gamen nergens beter dan bij KPN.”
"We zijn zeer verheugd om samen te werken met KPN als onze nieuwe Official Partner van de edivisie. ” zei Roger Lodewick, CEO bij DreamHack Sports Games. “Samen met KPN kijken we ernaar uit om nog meer mensen met elkaar te verbinden en een nog jonger publiek te bereiken voor de Eredivisieclubs, spelers en publiek. KPN is een icoon in het ondersteunen van sport in Nederland en we kunnen niet blijer zijn om hen aan boord te hebben als onze partner."
“Samen met mijn collega Arnoud Schonis kijk ik met plezier en trots terug op de vorige termijn dat KPN partner was, met in het bijzonder het succes van de KPN edivisie Cup. Met ruim 5.500 Nederlandse EA SPORTS FIFA 19-spelers die zich inschreven, was dat een prachtige succescase. We kijken uit naar een nog succesvoller partnership en zijn ontzettend trots dat een derde A-merk zich aan onze competitie heeft verbonden”, aldus Marc Rondagh, Business Development Manager bij de Eredivisie CV.
De edivisie is vanaf dinsdag 17 november elke dinsdag en woensdag tussen 18.00 en 21.15 uur live te zien op het YouTube-kanaal van de edivisie.
Ook H&M is de nieuwe Official Partner van de edivisie. Met het partnership is het fashionmerk gedurende de gehele competitie op verschillende momenten en manieren zichtbaar, en produceert H&M een hoogwaardig video format voor de edivisie community.
H&M is in de edivisie zichtbaar tijdens en na de gameplays en gedurende de interviews. Daarnaast wordt in samenwerking met de edivisiespelers branded content geproduceerd waarin spelers hun tips & tricks onthullen die hen zowel in hun vrije tijd als tijdens het spelen succesvol maken. Deze relevante, informatieve interviewserie wordt later in het seizoen gelanceerd, wanneer de spanning in de competitie verder is opgelopen.
“In elke samenwerking is het voor een partner essentieel om de vooraf gestelde doelstellingen te bereiken. Alle edivisie partnerships zijn bewezen succesvol geweest; van het werven van personeel tot het vergroten van top of mind awareness en overweging. Het is heel gaaf dat H&M dit avontuur aan durft, en zelfs zo ver gaat dat zij ook haar eigen digitale kanalen en winkels in zet om deze samenwerking tot een succes te maken. Ik ben er van overtuigd dat we samen met H&M onze community fantastische content en activaties gaan bieden en positieve resultaten zien aan het einde van dit seizoen.”, zegt Arnoud Schonis, Project Manager eSports bij de Eredivisie CV.
“Wanneer je je goed voelt, dan presteer je beter. Een goede outfit kan hier absoluut aan bijdragen. De edivisie en H&M zijn mede om deze reden een mooie match. Het enorme bereik van de digitale voetbalcompetitie maakt de edivisie voor ons een uitstekende partner om een relevante groep aan te spreken. Wij kijken er enorm naar uit om samen met edivisie aansprekende content te maken waarmee we jongeren kunnen inspireren”, aldus Laura Muscas, Hoofd marketing en communicatie bij H&M Nederland.
De 360°-benadering van het partnership – waarbij de winkels, hm.com en het H&M Membership ingezet worden – zorgt ervoor dat consumenten waar, wanneer en hoe dan ook geïnspireerd kunnen worden door deze samenwerking. De aftrap vond plaats in de H&M-vestiging op het Leidseplein in Amsterdam. De etalage werd omgebouwd tot een edivisie omgeving en edivisiespelers Bob van Uden (FC Groningen) en Marc Groenland (Fortuna Sittard) waren aanwezig om hun kwaliteiten te tonen.
H&M is vanaf 17 november tot en met eind mei zichtbaar in de reguliere edivisieuitzendingen (elke dinsdag en woensdag van 18.00 tot 21.15 uur) en vanaf eind december met een speciale videoserie op het YouTube-kanaal van de edivisie.